English

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت؛

حتی یک روز نخواهیم گذاشت که دارویی در بازار کمیاب شود

وزیر بهداشت گفت: قول می‌دهیم علی‌رغم همه مشکلات و تحریم ها؛ حتی یک روز نخواهیم گذاشت که دارویی در بازار کم یاب شود و فشارش را مردم تحمل کنند.

حتی یک روز نخواهیم گذاشت که دارویی در بازار کمیاب شود

به گزارش خبرگزاری موج، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره کمبود دارو و تجهیزات به ملت شریف ایران قول می‌دهیم علی‌رغم همه مشکلات و تحریم ها؛ حتی یک روز نخواهیم گذاشت که دارویی در بازار کم یاب شود و فشارش را مردم تحمل کنند.

وزیر بهداشت افزود: کار دیگری که دنبال می‌کنیم این است که به صنعت‌گر و تولید کننده داخل که عامل اشتغال و استقلال ملی ما به حساب می‌آید بهای بیشتری دهیم؛ اجازه نخواهیم داد هیچ محصولی در تجهیزات پزشکی و دارو که کارخانه‌های تولید دارو قدرت تولیدش را دارند وارد کشور شوند.

نمکی ادامه داد: در توسعه نظام سلامت؛ مثل تخت‌های بیمارستانی مراکز بهداشتی و درمانی تا پایان سال بهره برداری می‌شوند و من امروز عازم به سفر خوزستان هستم که مراکز آماده شده به مرحله بهره برداری برسند تا پایان سال آینده هم انشاء الله حدود ۷ هزار تخت به تعداد تخت‌های کشور اضافه خواهد شد.

درباره اجرای طرح تحول سلامت، تصریح کرد: این طرح یکی از خواسته‌های قانونی کشور است انشاء الله تا پایان بهار سال آینده به سرانجام می‌رسانیم و به مرور در این زیرساخت مواردی همچون پزشک خانواده، سیستم ارجاع را در نیمه سال آینده خدمت مردم ارائه می‌کنیم.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت را به شدت دنبال خواهیم کرد و مواردی مثل نگرش اقتصادی به طرح تحول نظام سلامت و اثربخشی هزینه‌ها را دنبال می‌کنیم و تلاشمان بر این است که کاهش پرداخت از جیب بیمار، تأمین دارو برای بیماری‌های خاص، ماندگاری طبیب در مناطق محروم را تقویت کنیم. از همه مهم‌تر به دنبال این هستیم که به بخش خصوصی بیشتر بها دهیم، البته نه اینکه جورش را مردم بکشند، بلکه باید خودمان جورش را بکشیم.

نمکی در پایان با تشکر از مردم برای حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، گفت‌: بهترین کاری که ما می‌توانیم برای مردم انجام دهیم، این است که خدمات بخش سلامت را به نحو احسن انجام دهیم. ما قول می‌دهیم با وجود تحریم‌ها حتی یک روز کمبود دارو نداشته باشیم. ما توسعه زیر ساخت‌های نظام سلامت را ادامه می‌دهیم. همچنین به تولید کننده داخلی بیشتر بها می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد داروها و تجهیزات پزشکی که قابلیت تولید داخل دارند، به کشور وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه