English

یک کارشناس مسائل سیاسی؛

حفظ انقلاب اسلامی نیازمند روحیه انقلابی و جهادی است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای حفظ انقلاب اسلامی، نیازمند روحیه انقلابی و جهادی هستیم.

حفظ انقلاب اسلامی نیازمند روحیه انقلابی و جهادی است

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی و جهادی ملت ایران به پیروزی رسید. کسانی که دوران مبارزاتی پیش از انقلاب را به به یاد دارند، به خوبی این واقعیت را درک کردند که انقلاب بهمن 57 بدون ایثار و فداکاری و بهره مندی از روحیه انقلابی و جهادی به پیروزی نمی رسید.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره)، مردم با همان روحیه در میدان حضور یافته و هر زمانی که دشمنان توطئه ای در سر داشتند، این توطئه ها و دسیسه ها، با حضور انقلابی و جهادی مردم در صحنه خنثی شد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس صحنه های باشکوهی از ایثار و فداکاری و ولایت مداری ملت ایران به نمایش گذاشته شد. حتی جوانان این مرز و بوم برای رفتن به روی مین ها و رسیدن به درجه رفیع شهادت با هم مسابقه می دادند و هیچ کس به دنبال میز و صندلی ریاست نبود.

 

آصفری گفت: روحیه ولایت مداری، فداکاری، ایثار و شهادت طلبی ملت ایران موجب شد تا در طول چهل سال اخیر، دستاوردهای ارزشمندی از جمله دست یابی به استقلال و آزادی و بهره مندی از امنیت نصیب ملت ایران شد.

وی افزود: البته کسی نمی تواند منکر کاستی ها و ضعف ها، به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم شود و به طور قطع مردم از این کاستی ها گلایه مند هستند و گلایه آنها نیز به حق و جدی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: با وجود سختی هایی که مردم ما تحمل می کنند، اما همواره صبورانه سکوت کرده و هر زمانی که نیاز به حضور آنها در صحنه بوده، مردم ما و به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در صف نخست قرار داشتند.

آصفری با اشاره به فرارسیدن پنجمین دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی گفت: امروز باید به این پرسش مهم و اساسی پاسخ دهیم که چگونه می توان انقلاب اسلامی را حفظ کرد و برای حفظ و تعالی انقلاب به چه ابزاری نیاز داریم؟

وی تاکید کرد: به طور قطع برای حفظ انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه انقلابی و جهادی هستیم. این روحیه باید در میان مردم و از آن مهمتر در میان مسوولان نهادینه شود. اگر مدیران ما روحیه انقلابی و جهادی نداشته باشند، به طور قطع نمی توانند از دستاوردهای انقلاب اسلامی به درستی حفاظت کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: بنابراین در دهه پنجم انقلاب اسلامی، مهمترین نیاز کشور تقویت روحیه انقلابی و جهادی است و باید در زمان انتخاب مدیران، به انقلابی بودن و داشتن روحیه جهادی توجه ویژه داشته و از مدیرانی که روحیه جهادی ندارند، استفاده نکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه