English

نماینده چابهار در مجلس:

حمله تروریستی نیکشهر با هدف ضربه زدن به مردم انجام شد/ تروریست ها نمی خواهند سیستان و بلوچستان رونق پیدا کند

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گروهک های تروریستی نمی خواهند استان سیستان و بلوچستان رونق پیدا کند، گفت: حمله تروریستی نیکشهر با هدف ضربه زدن به مردم انجام شد.

حمله تروریستی نیکشهر با هدف ضربه زدن به مردم انجام شد/ تروریست ها نمی خواهند سیستان و بلوچستان رونق پیدا کند

عبدالغفور ایران نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: حمله تروریستی نیکشهر در شرایطی اتفاق افتاد که ملت ایران در حال برگزاری جشن های بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند و کسانی که علاقه ای به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی ندارند، تلاش دارند تا این جشن ها را به کام مردم تلخ کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اصلی امروز مناطق شرقی کشور این است که مشکلات و ضعف ها و کاستی های منطقه به درستی ریشه یابی شده و برای رفع این مشکلات برنامه ریزی دقیقی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده چابهار در مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات ما مربوط به امنیت کشورهای همسایه است. متاسفانه دولت افغانستان و پاکستان به دلیل شرایط حاکم بر این کشورها، تسلط کاملی بر مناطق مرزی خود ندارند و همین امر موجب شده تا مرزهای شرقی ما به دلیل عدم کنترل دولت های پاکستان و افغانستان، جولانگاهی برای گروهک های تروریستی شود.

ایران نژاد گفت: بنابراین نیاز است که دولت با استفاده از ظرفیت دیپلماسی خود، با کشورهای همسایه وارد مذاکره جدی شده و به آنها اخطار دهد که امنیت مرزها و ترددهای غیرقانونی و همچنین استقرار گروهک های تروریستی را با جدیت پیگیری و این معضلات را برطرف کنند.

وی بیان داشت: موضوع بعدی مربوط به شرایط اقتصادی منطقه است. متاسفانه استان سیستان و بلوچستان جز استان های کم برخوردار کشور بوده و به همین دلیل مردم ما و به ویژه نسل جوان با مشکلات و کمبودهای بسیاری در حوزه های آموزشی، تفریحی، بهداشتی، اشتغال، مسکن و ... رو به رو هستند.

نماینده چابهار در مجلس افزود: این مسائل موجب می شود تا گروهک های تروریستی و اشرار تصور کنند، می توانند از مشکلات مردم به سود خود و برای رسیدن به اهداف شومی که دارند، سوء استفاده کنند.

ایران نژاد تاکید کرد: بنابراین نیاز است دولت با جدیت بیشتری برای رفع مشکلات اقتصادی و رفع محرومیت ها وارد میدان شده و طرح های عمرانی ویژه ای را در منطقه راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر چندین طرح توسعه ای در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شده است، گفت: هر زمانی که این استان می خواهد رونق گرفته و مسوولان تلاش می کنند تا بخشی از مشکلات مردم را برطرف سازند، یک گروه تروریستی از خارج مرزها وارد شده و اقداماتی مانند حمله تروریستی نیکشهر را انجام می دهند.

نماینده چابهار در مجلس تاکید کرد: به طور قطع حوادثی مانند حمله تروریستی نیکشهر با هدف ضربه زدن به مردم انجام شد. زیرا تروریست ها نمی خواهند استان سیستان و بلوچستان رونق پیدا کرده و تلاش دارند با اقدامات شومی از این دست، مانع از توسعه استان شوند.

ایران نژاد با تاکید بر اینکه به زودی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور پاسخ کوبنده ای به تروریست ها می دهند، گفت: ما از یک سو باید پاسخ قاطعی به تروریست ها بدهیم و از سوی دیگر باید با رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، جوانان را بیش از گذشته به اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی امیدوار کنیم.

وی در پایان گفت: در این صورت می توانیم امنیت مرزهای شرقی را بیش از گذشته تامین کرده و ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید:

گروهک تروریستی جیش العدل عامل حمله تروریستی امروز سیستان و بلوچستان است

 

حمله تروریستی نیکشهر یک اقدام کور بود

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه