English

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛

صف گوشت و نحوه توزیع بسته حمایتی در شان مردم ما نیست

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صف های طولانی دریافت گوشت منجمد و نحوه توزیع بسته حمایتی دولت در شان مردم ما نیست.

صف گوشت و نحوه توزیع بسته حمایتی در شان مردم ما نیست

زهرا سعیدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: در هفته های اخیر و به دنبال افزایش تورم و نابسامانی های اقتصادی، دولت طرح هایی با هدف تامین نیاز مردم و حمایت از اقشار آسیب پذیر، مانند توزیع بسته حمایتی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: بر اساس وعده دولت، ارزش بسته حمایتی دولت که طی سال جاری باید در میان اقشار مختلف دارای درآمد کمتر از 3 میلیون تومان در ماه توزیع شود، 600 هزار تومان است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به طور قطع این رقم در برابر نیاز مردم و میزان افزایش قیمت ها مناسب نیست، اما با توجه به شرایط اقتصادی دولت، این حمایت لازم بود.

سعیدی گفت: بنابراین وقتی به بسته حمایتی دولت اعتراض می کنیم، منظور اصل کار نیست، بلکه شیوه های اجرا و نحوه توزیع بسته حمایتی است که به هیچ عنوان در شان مردم ما نبوده و بسیاری از مردم را آزرده کرده است.

وی بیان داشت: متاسفانه به دلیل اینکه دولت فاقد پایگاه آماری جامع و کامل است، بسته حمایتی دولت تا امروز با مشکلات بسیار زیادی توزیع شده و بخش مهمی از نیازمندان جامعه نتوانستند از خدمات بسته حمایتی برخوردار شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در مرحله نخست اعلام کردند که کارمندان، کارگران، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در صورتی که درآمد سرپرست خانوار کمتر از 3 میلیون تومان در ماه باشد، از این بسته استفاده کرده و بسته حمایتی دولت از طریق ادارت و یا کارت های بانکی دریافت یارانه نقدی، میان آنها توزیع می شود.

سعیدی گفت: سوال این است که خانواده هایی که سرپرست آنها شغلی نداشته، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست و درآمدی ندارد، چگونه در این طرح دیده شده و چرا بسته حمایتی تاکنون در میان آنها توزیع نشده است؟ آیا افراد شاغل و کارمندان ادارات نیازمندتر از افراد بیکار و فاقد پوشش تامین اجتماعی هستند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه توزیع گوشت منجمد نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد صف های طولانی برای توزیع گوشت منجمد هستیم. ضمن اینکه بخش مهمی از این گوشت ها نیز به جای رسیدن به خانوارها، در سیستم توزیع معیوب در اختیار دلالان و رستوران ها قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: به طور نحوه توزیع گوشت منجمد و توزیع بسته حمایتی دولت در شان مردم ما نیست و دولت باید راهکارهای علمی برای توزیع صحیح حمایت های خود در میان اقشار مختلف اجرا کند.

سعیدی ادامه داد: متاسفانه ما فاقد پایگاه اطلاعاتی و آماری جامع در کشور هستیم و به همین دلیل در زمانی که می خواهیم حمایتی از اقشار آسیب پذیر داشته باشیم، نمی توانیم افراد را شناسایی کنیم و این در حالی است که رفع این مشکل نیاز به زمان و بودجه زیادی ندارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم دولت پیش از اجرای طرح هایی از این دست، برای تکمیل پایگاه های آماری خود اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه