English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

ماجرای تماس های شبانه سران کاخ سفید با مخالفان دولت ونزوئلا چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع آمریکایی به صراحت از تماس های شبانه سران کاخ سفید با مخالفان دولت ونزوئلا خبر داده اند و افکار عمومی جهان می خواهند از دلیل این تماس های مکرر مطلع شوند.

ماجرای تماس های شبانه سران کاخ سفید با مخالفان دولت ونزوئلا چیست؟

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی سران  کاخ سفید، دخالت در امور داخلی کشورهای مختلف و تغییر نظر ملت ها به سود منافع آمریکا است و امروز این سیاست را به صورت واضح می توان در ونزوئلا مشاهده کرد.

وی افزود: در ونزوئلا که از نظر اقتصادی شرایط مناسبی ندارد، انتخاباتی برگزار شده و فارغ از اینکه کدام یک از طرفین موفق به جلب آرای مردم شده و میان خوآن گوایدو (رهبر مخالفان دولت) و نیکلاس مادورو ( رییس جمهور ونزوئلا ) چه کسی پیروز واقعی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است، نقش مخرب آمریکایی ها در هدایت تصمیم مردم ونزوئلا مهم بوده و باید این نقش به طور دقیق و عمیق مورد تجزیه و تحلیل و کارشناسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: منابع آمریکایی از جمله روزنامه وال استریت ژورنال و دیگر رسانه های آمریکایی به صراحت اعلام کرده اند که سران کاخ سفید از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا از مدت ها قبل جلساتی را با مخالفان دولت ونزوئلا برگزار کرده و حتی دو هفته پیش از انتخابات نیز مایک پنس به صورت شبانه با خوآن گوایدو تماس های مکرر داشته است.

نقوی حسینی گفت: باید پرسید که برگزاری انتخابات در ونزوئلا چه اهمیتی برای آمریکایی ها دارد که به طور مستقیم با یکی از طرف های انتخابات وارد مذاکره می شود و اساسا از مخالفان دولت ونزوئلا چه خواسته ای دارند که در مقابل آن، چنین آشکارا از آنها حمایت کرده اند؟

وی تاکید کرد: سرنوشت کشورها باید به دست مردم آن کشور رقم بخورد و حضور نظامی و جاسوسی آمریکا در کشورهای دیگر با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات و آرای مردم، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نقوی حسینی با بیان اینکه مردم ونزوئلا باید خودشان برای آینده این کشور تصمیم گیری کنند، گفت: متاسفانه آمریکایی ها با هدف سلطه بر آمریکای لاتین، طی سال های اخیر فشار بسیاری بر کشورهای مستقل مانند ونزوئلا وارد کرده و همین سیاست سلطه گرانه، عامل اصلی ناامنی در مناطق مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین به شمار می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه