English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قاطعانه مقابل افزایش قیمت بنزین می ایستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به زمزمه های افزایش قیمت بنزین گفت: قاطعانه مقابل هرگونه افزایش قیمت بنزین در مجلس می ایستیم.

قاطعانه مقابل افزایش قیمت بنزین می ایستیم

نبی هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر طرحی در مجلس تحت عنوان طرح سهمیه بندی بنزین اعلام وصول گردیده که این طرح بدون اخذ نظر کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله کمیسیون انرژی و کمیسیون برنامه و بودجه تدوین شده است.

وی افزود: این در حالی است که برای تصمیم گیری در مورد قیمت برخی از اقلام و کالاها، باید شرایط جامعه و شرایط اقتصادی را به طور کامل در نظر گرفت و با لحاظ کردن شرایط مختلف در مورد آنها تصمیم گیری کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به اینکه بنزین یک کالای اساسی است، افزایش و یا کاهش قیمت این کالا بر تورم کشور اثرگذاری مستقیم داشته و افزایش قیمت بنزین به طور مستقیم، قیمت دیگر کالاها را افزایش می دهد.

هزارجریبی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، به هیچ عنوان به صلاح کشور و مردم نیست که بخواهیم با افزایش قیمت بنزین یک شوک دیگر به قیمت ها وارد کرده و مشکلات بیشتری را بر دوش مردم قرار دهیم.

هزار جریبی

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار پارلمانی موج مبنی بر اینکه برای قیمت بنزین باید چه سیاستی را اتخاذ کرد؟ گفت: با توجه به شرایط موجود باید در تعیین قیمت بنزین برای سال 98، ثبات امروز را ادامه داده و مانند سال های قبل، قیمت بنزین را برای سال 98 به همین میزان هر لیتر یک هزار تومان تعیین کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: سال گذشته در کمیسیون تلفیق، موضوع افزایش قیمت بنزین به صورت پلکانی مطرح شد و همان زمان با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این پیشنهاد رد شد. بنابراین برای سال آینده که شرایط حساس تر  اقتصادی را در پیش داریم و تورم بسیاری را مردم تحمل می کنند، به هیچ عنوان نمی توان به قیمت بنزین شوک جدیدی را وارد کرد، زیرا هرگونه افزایش قیمت بنزین، موجب افزایش قیمت دیگر کالاها و افزایش تورم در کشور می شود.

معلوم نیست عده ای با چه استدلالی طرح افزایش قیمت بنزین را مطرح کرده اند

هزار جریبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام وصول طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین در مجلس گفت: متاسفانه شنیده ام برخی از دوستان این طرح را مطرح کرده اند. البته معلوم نیست عده ای با چه استدلالی به دنبال سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی بسیاری دست به گریان هستند، بوده و هیچ پاسخی هم به منتقدان نمی دهند.

وی تاکید کرد: اگر واقعا به دنبال کاهش قیمت ها و اصلاح قیمت ها هستیم، باید کاری کنیم که دولت هزینه های بی مورد خود را مدیریت کند تا بتواند کسری بودجه را جبران کند. دولت و دوستان ما در مجلس چرا نمی گویند که از کنار تفاوت قیمت ارز و شناور بودن قیمت ارز چه میزان درآمد ریالی توسط دولت کسب کرده و این پول کجا رفته است؟ ما تا چه زمانی می خواهیم وقتی با مشکلات مالی برای اداره  کشور رو به رو شدیم، دستمان را توی جیب ملت ببریم؟

به مردم مانند اروپا و آمریکا حقوق بدهید و آن وقت قیمت ها را با دیگر کشورها مقایسه کنید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: عزیزان می گویند بنزین در اروپا به فلان قیمت به فروش می رود. حرف ما این است که اگر در اروپا و آمریکا و دیگر کشورها قیمت بنزین و سوخت گران تر از ایران است، به همان میزان نیز حقوق و دستمزدها بیشتر است. نه مانند ایران که حقوق کارگر یک میلیون تومان است و با این پول، کارگران زحمتکش ما 10 روز اول ماه را هم نمی توانند طی کنند.

هزارجریبی با تاکید بر اینکه مسوولان به فکر مردم نیستند و به فکر خودشان هستند تا از این چالش خارج شوند و بتوانند کسری بودجه را جبران کنند، گفت: بارها تاکید کرده ام که کل نظام و کل سرمایه های ملی متعلق به این ملت است. ولی متاسفانه مسوولان خوب عمل نمی کنند و بیشتر به فکر حفظ قدرت خودشان هستند.

عده ای در مجلس نماینده دولت هستند نه نماینده مردم!

وی ادامه داد: مردم بدانند که مجلس جدای از دولت بوده و خانه ملت است و بیشتر نمایندگان دغدغه خدمت به مردم را ندارند. البته در همین مجلس هم عده ای نماینده دولت هستند و نه نماینده ملت. اما من تمام قد ایستاده ام و مخالف افزایش قیمت بنزین هستم. دولت باید جلوی قاچاق را بگیرد. قاچاق کمر مردم را شکسته است.

مردم گوشت نخورند نمی میرند، اما اگر دارو نباشد حتما می میرند

هزارجریبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور گفت: دو ماه قبل تذکر دادم که قاچاق گوشت بیداد می کند. بعد آمدند و دلار 4200 تومانی را برای واردات گوشت اختصاص دادند. این گوشت را چه کسی وارد می کند؟ به طور قطع مافیای گوشت.

وی تاکید کرد: ما می گوییم اگر مردم گوشت نخورند، نمی میرند، اما اگر دارو به آنها داده نشود، حتما می میرند. چرا عده ای با سرمایه کشور و دلارهای دولتی به جای واردات دارو، به فکر واردات گوشت افتادند و در مقابل می بینیم که دام های کشور به خارج قاچاق می شود. حالا گوشت را چه کسی وارد می کند، مافیای گوشت. اینها دردهای اصلی مردم است که متاسفانه کسی به آن توجه نمی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه