English

آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

اپراتورها قیمت بسته‌ های اینترنتی خود را کاهش دادند/ تا آخرین ریال حقوق مردم را برمی‌گردانیم

وزیر ارتباطات گفت: اپراتور‌ها قیمت‌ بسته‌های خود را افزایش داده بودند که با اعتراض مردم کاهش دادند.

اپراتورها قیمت بسته‌ های اینترنتی خود را کاهش دادند/ تا آخرین ریال حقوق مردم را برمی‌گردانیم

به گزارش خبرگزاری موج،  محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت دربارهتغییر قیمت‌ های اپراتورها، اظهار کرد: اپراتور‌ها تغییر قیمت‌ بسته‌های خود داده بودند که مورد اعتراض مردم قرار گرفت، لذا ما به این موضوع ورود و آن را بررسی کردیم.

وی افزود: پس از بررسی متوجه شدیم که تغییرات قیمت اپراتور‌ها به لحاظ دخل و خرج خود، اجتناب ناپذیر بوده، اما با توجه به رعایت حقوق مصرف کنندگان، جلسه مفصلی را با آن‌ها درباره این افزایش‌ها برگزار کردیم؛ سیاست ما بر این بود که اپراتور‌ها از طریق کاهش قیمت تمام شده محصولات خود به کنترل هزینه‌ها برسانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه تبلیغات می‌توانست مدیریت شود، مجموع هزینه تبلیغات به طور کلی در اپراتور‌ها یعنی مجموع شرکت‌ های مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل، رایتل سال گذشته به ۲۵۰ میلیارد تومان پول رسیده است.

آذری‌جهرمی درباره کل افزایش تعرفه‌های این شرکت‌ها گفت: متاسفانه اثر درآمدی این تعرفه‌ها، کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است. ما از این اپراتور‌ها خواستیم تا تبلیغات خود را کنترل کنند. بهترین تبلیغ برای مردم ارائه خدمات خوب و با کیفیت است که در حال حاضر اپراتور‌ها این کار را انجام می‌دهند، البته حوزه‌های دیگر هم مثل حوزه استفاده از اشتراک‌ها، شامل این قضیه می‌شوند، متاسفانه در سطح شهر برای ۳ اپراتور، سه دکل که هر کدام ۳ هزینه متفاوت دارند دیده می‌شود که اینها باید مدیریت شوند.

وی با تأکید بر اینکه اپراتور‌ها باید قیمت‌های محصولات خود را کاهش دهند، گفت: از یک ماه پیش که ما با اپراتور‌ها درباره این قضیه صحبت کردیم، آنها فرآیند کاهش قیمت محصولات خود را آغاز کردند، اولین گام آنان این بود که هر دو اپراتور قیمت بسته های اینترنتی و محصولات خود را  که ۱۰ درصد  افزایش داده بودند، کاهش داده و متناسب با حجم مصرفی تعیین کردند.حاشیه جلسه هیات دولت - ۳ بهمن ۱۳۹۷ / محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

آذری‌جهرمی در ادامه افزود: اتفاقی که در اینجا افتاد این بود که همه آن ۵ هزار و ۸۰۰ سیم کارتی که شناسایی شد اکنون در حال پردازش هستند و دفاتر صادر کننده این سیم کارت‌ها شناسایی می‌شوند و بدون اغماض تمام این دفاتر ظرف امروز یا فردا لغو مجوز می‌شوند؛ ممکن است حتی ما درباره نحوه خدمات‌دهی اپراتور‌های تلفن همراه  با توجه به گستردگی فساد موجود، تغییراتی اعمال کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد خدمات ارزش افزوده گفت: ما یک شرکتی را معرفی کردیم که ۵۰۰ اپلیکیشن طراحی کرده بود و با استفاده از ۵۰۰ اپلیکیشن مردم را به صورت ناخواسته عضو سرویس‌های ما می‌کرد. رئیس محترم پلیس فتا طی جلسه‌ای با بنده گزارشی را در این مورد به بنده دادند.  پلیس فتا در این موضوع بسیار خوب عمل کرد. این شرکتی که در واقع خود دریافت کننده این مبالغ نبود و به سراغ شرکت‌های ارزش افزوده رفته و به آن‌ها گفته بود که پولی به من بدهید تا من شما و مردم را اجباراً وارد سرویس کنم؛  روزانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشت. در حال حاضر پلیس با پردازش مداوم،  لیست  کسانی که از آن‌ها کلاه‌برداری شده، استخراج کرده‌اند. ما تا آخر ریال حقوق مردم را برمی‌گردانیم؛ شبیه همان سی و خرده‌ای میلیارد تومانی که برگردانده‌ایم و در این مسئله بسیار جدی هستیم.

وی در ادامه افزود: ۲ پرونده هم اکنون همانند این کلاه‌برداری باز است که ما در حال بررسی آن هستیم. پرونده‌هایی که تاکنون  باز شده رسیدگی خواهد شد.

آذری‌جهرمی در باره پرتاب ماهواره سیمرغ گفت: فرآیند پرتاب ماهواره سیمرغ در مجموعه وزارت دفاع است؛ در ابتدا تلاش شد تا ماهواره  بر مدار قرار بگیرد، شاید  با فاصله بسیار کمی این امر انجام نشد  و  در هر صورت این عملیات موفقیت آمیز نبود، ماهواره دوستی هم آماده است و ما منتظر هستیم دوستان وزارت دفاع زمان پرتاب  را به ما اعلام کنند. هنوز زمان مشخصی به ما اعلام نکردند، اما از دیدگاه ما پروژه تکمیل است و ما منتظریم زمانی که دوستان به ما اعلام می‌کنند ان‌شاءالله آماده باشیم تا این اتفاق انجام شود.

وی در مورد ماهواره پیام گفت: دقت تصویر ماهواره پیام ۴۰ متر بود، اما ماهواره شریف دقت تصویر آن ۱۲ متر است، ولی در برخی از مواقع می‌تواند تا ۶ متر هم تصویربرداری کند و دقت تصویر آن از ماهواره پیام بالاتر است. جنس ماهواره شریف به خاطر اینکه در مدار ۲۵۰ کیلومتری قرار می‌گیرد مدت زمان استقرار آن در مدار ۲.۵ ماه بیشتر نیست و ماهواره ظفر که انشاءالله تا شهریور ماه سال ۱۳۹۸ عملیات طراحی آن تمام می‌شود آن ترکیبی از تکنولوژی ماهواره شریف و پیام است یعنی در مدار ۵۰۰ کیلومتری با استقرار ۲.۵ ساله و با کیفیت تصویر ۲۰ متر در مدار قرار خواهد گرفت که کیفیت تصویر به مراتب بالاتری دارد.

آذری‌جهرمی در ادامه افزود: ما با تیم دانشگاه امیرکبیر جلسه‌ای داشته‌ایم و ماهواره‌ای با ۴۰ برابر دقت ماهواره پیام یعنی با قدرت ۱ متر بسازند و مدت زمان طراحی و در مدار قرار گرفتن فعلاً هجده ماه است و تیم دانشگاه امیرکبیر از فردای جلسه ساخت ماهواره را شروع کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره فیلترینگ گفت: ما برنامه‌های خود را اعلام کرده ایم و در شورای عالی فضای مجازی به یک جمعبندی رسیدیم، امروز فعالین اجتماعی از همه گروه‌ها در این رویکردی که ما برابر فضای مجازی داریم نقادی می‌کنند بخشی از این نقادی‌ها به ما برمی‌گردد و بر این عقیده‌اند اقدامات فعلی کارا نیست و ما باید تجدید نظر کنیم. بیشتر باید اقدامات ایجابی انجام دهیم که نتایج آن ملموس باشد مثلا ما در وزارت ارتباطات بحث اینترنت کودک را آغاز کرده‌ایم که این آسیب‌پذیرترین قشر جامعه فضای مجازی را می‌تواند ایمن کند ما در حال حاضر ۱۰ میلیون کودک و نوجوان داریم که ۱.۵ میلیون از این جامعه را جدا کرده البته نه جدایی کردنی که فیلتر بکنیم، جدایی کردنی که مطالب فاخر مورد نظر او را در اختیارش قرار دهیم منظور آن است که کودک در اینترنت در کنار والدینش هست یعنی والدین مطلع هستند.

وی در ادامه افزود: بحث اینترنت کودک این است که وقتی کودک در اتاق‌خوابش است فعالیت‌های او در گوشی والدین مدیریت می‌شود این اقدمات عملی است که ما می‌توانیم بگوییم از روز اول تاکنون ۱.۵ میلیون نفر را پوشش داده و از ابتدا حرکت را مردم‌نهاد آغاز کردیم. دولت محور کار را پیش نبردیم. همچنین ما در حوزه کتابخوانی و فضای مجازی برنامه‌ای داریم این اقدام سختی است.

آذری‌جهرمی در باره استفاده ۱.۵ نفری اینترنت کودک گفت: ایرانسل در این سرویس تاکنون حدود ۲۵۰ سیم کارت واگذار کرده است، همچنین اپراتور تیم‌چک به صورت MVR فعال و انارستان فعالیت می‌کند انشاءالله اردیبهشت ماه نتایج جشنواره کودکان تا حدود هزار و ۲۰ ایده به ما رسیده است که دیرین دیرین یک نوع اثر است اکنون تصور کنید که هزار و ۲۰ اثر دیرین دیرین رسیده است که این‌ها همه خلاقیت جوانان است ما حمایت مالی از آن‌ها می‌کنیم تا وقتی ایده خود را ساختند بخش‌هایی از این ایده را خریداری می‌کنیم تا چرخه اقتصادی آن‌ها راه بیفتد.

وی در ادامه افزود:، اما در حوزه توانمندسازی به تولید کنندگان محتوا کمک می‌کنیم آن‌ها بیایند سهمی از بازار بگیرند سکو‌هایی نرم‌افزاری که این‌ها تولید می‌کنند و یا اپلیکیشن‌هایی مثل کافه‌بازار و خیلی‌های دیگری که در این عرصه هستند آن‌ها می‌آیند نسخه ویژه کودکان و نوجوانان را طراحی می‌کنند اعزام کرده‌ایم که تولید کنندگان و صاحبان پلت‌فرم، آپلود تصاویر برای شبکه‌های خود را برای کودکان و نوجوانان دقت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه