English

لاریجانی در نشست کمیسیون تلفیق بودجه:

نباید به دست خود مسائل را طور دیگری تحلیل کنیم/ دریافتی مدیران باید روی سایت قرار گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مشکلات ما به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و نباید به دست خود مسائل را طور دیگری تحلیل کنیم.

نباید به دست خود مسائل را طور دیگری تحلیل کنیم/ دریافتی مدیران باید روی سایت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 ضمن تشکر از اعضای تلفیق، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس، اظهار کرد: جمع خوبی برای بررسی کارشناسانه بودجه وجود دارد، قدری شرایط از لحاظ بودجه سخت است و تنظیم آن کار زیادی می‌برد و باید با دقت نظر شرایط کشور را در آن لحاظ کرد.

وی ادامه داد: مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در مصاحبه‌های خود پیام‌های آرامش بخشی از مصوبات در بحث بودجه منعکس می‌کند که از وی تشکر می‌کنم.

دشمنان از برخی اظهارات مسئولان در بحث نفت سوء‌استفاده می‌کنند

لاریجانی با بیان اینکه از کمیسیون تلفیق که سقف صادرات نفت را یک میلیون و ۵۰۰ بشکه در نظر گرفته تشکر می‌کنم، تصریح کرد: این اقدام کمیسیون تلفیق عاقلانه است و برخی مسئولان در سخنان خود مطالبی را منتقل می‌کنند که بعضا دشمنان از آن سوء استفاده می‌کنند، آمریکایی‌ها می‌خواستند فروش نفت ما را به صفر برسانند که درباره این هدفشان شکست خوردند.

برخی مشکلات ما به تحریم‌ها ارتباطی ندارد 

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اکنون نفت را می‌فروشیم، همیشه در زمانی که تحریم هم نبودیم قیمت نفت زمانی که تلاطم پیدا می‌کرد ما دچار برخی مشکلات می‌شدیم که این موضوع هم به بحث بودجه نویسی ما بازمی‌گردد؛ در زمان‌هایی که کل بودجه از فروش نفت ۷ میلیارد دلار بود باز هم کشور با سختی اداره می‌شد، لذا برخی مشکلات ما به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و نباید به دست خود مسائل را طور دیگری تحلیل کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اصلاح بودجه در کشور اظهار کرد: این موضوع در شورای هماهنگی سران قوا مورد بحث قرار گرفت که بودجه باید با شرایط تحریمی به صورت مناسب تدوین شود البته بحث اصلاح ساختاری، عدم وابستگی به نفت، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در بودجه هم از مسائل مدنظر رهبری بود که سازمان برنامه و بودجه تا حدودی این مسائل را در لایحه بودجه سال ۹۸ مدنظر قرار داد، اما بقیه موارد را قرار شد در چهار ماه اول ماه صورت دهد.

لاریجانی افزود: اصلاح ساختاری بودجه را می‌توان ضمن اجرای بودجه هم انجام داد تا متناسب با نیاز کشور و هم تأکیدات مقام معظم رهبری باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث صادرات هم تشویق لازم است، گفت: کمیسیون تلفیق بر اساس مصوبه‌ای برخی تنبیه‌ها را در بخش صادرات قرار داده است، موضوع قیمت ارز مشکلاتی را در کشور ما به وجود آورد، اما در کنار آن برای صادرات مزیت‌هایی هم ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: ما سال گذشته در لایحه بودجه مشوق‌هایی را برای صادرات قرار دادیم، اما ظاهرا در مسیر اجرا درست پیش نرفت، همان طور که تنبیه برای صادرات قرار داده‌اید باید تشویق‌هایی را هم قرار دهید.

لاریجانی با اشاره به اهمیت موضوع ایجاد اشتغال در کشور هم بیان کرد: بحث رونق مسکن یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند با سرعت بیشتری به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند، زیرا بخش مسکن می‌تواند بخش‌های دیگر صنعت را هم رونق دهد.

نوسازی در بافت‌های فرسوده می‌تواند اقدام خوبی  برای رونق بخش مسکن باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسازی در بافت‌های فرسوده هم می‌تواند اقدام خوبی در زمینه رونق بخش مسکن باشد، اظهار کرد: بنیاد مسکن قبلا طرح‌هایی را آماده کرده بود که در حوزه‌های انتخابیه تاجگردون به صورت پایلوت انجام داد که این اقدام خوبی بود و اگر پیشنهاداتی برای تسریع در این روند وجود داشته باشد هم می‌توان مورد استفاده قرار داد.

وی ادامه داد: در صورت موافقت کمیسیون تلفیق بودجه می‌توان تسهیلاتی را مانند اوراق به شهرداری‌ها ارائه کرد تا آنها مناطق فرسوده را خریده و عرضه کنند، در برخی شهر‌ها این اقدام انجام شده که بسیار خوب است و باید از ظرفیت شهرداری‌ها برای رونق بخش مسکن استفاده کرد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری در بحث اشتغال می‌تواند در زنجیره‌های مختلفی انجام شود، بیان کرد: بخش گردشگری و صنایع دستی می‌تواند بسیار سریع‌تر به موضوع اشتغال کمک کند، زیرا به سرمایه اندکی نیاز دارد که نمونه‌های خوبی در کشور در بحث گردشگری به وجود آمده و بهتر است مردم را به جای دریافت پول از کمیته امداد بتوان با حمایت به سمت اشتغال سوق داد.

رئیس مجلس تصریح کرد: دریافتی مدیران باید روی سایت قرار گیرد، حقوق مدیران شرکت‌های دولتی هم باید در این سامانه درج شود هر چند این قانون وجود دارد و دولت اجرای آن را آغاز کرده است، اما کامل نیست، اجرای این قانون آرامش ایجاد می‌کند لذا دولت را ملزم کنید در بودجه سال ۹۸ این سامانه را کامل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه