English

نماینده اصفهان در مجلس؛

تقسیم استان اصفهان در حد شایعه است/ مشکلات اصلی استان اصفهان فراموش شده است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات اصلی این استان فراموش شده است، گفت: طرح تقسیم استان اصفهان در حد یک شایعه است.

تقسیم استان اصفهان در حد شایعه است/ مشکلات اصلی استان اصفهان فراموش شده است

حیدرعلی عابدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج درباره برخی اخبار موجود در فضای مجازی مبنی بر احتمال تقسیم استان اصفهان اظهار داشت: این موضوع در حد یک شایعه است و اقدام قانونی برای انجام این کار تاکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: برای تحقق مسائلی در حوزه تقسیمات کشوری، یا باید طرحی با امضای 15 نماینده ارائه شده و یا دولت به صورت مستقل لایحه ای را تقدیم مجلس کند که در خصوص تشکیل استان اصفهان شمالی با مرکزیت کاشان و تقسیم استان اصفهان تاکنون چنین فرایندی طی نشده است.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: تنها آقای ساداتی نژاد نماینده مردم فهیم کاشان در یکی از نطق های میان دستور خود به این موضوع اشاره و از نمایندگان درخواست کرد تا در صورت ارائه طرح تشکیل استان کاشان یا استان اصفهان شمالی، دیگر نمایندگان از این طرح  حمایت کنند.

عابدی گفت: بنابراین معتقدم که طرح تقسیم استان اصفهان که امروز در فضای مجازی مطرح شده، بیشتر شبیه شایعه است و به صورت عملی در مجلس چنین بحثی مطرح نیست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه چرا این شایعات مطرح شده است؟ گفت: به نظر می رسد که مشکلات اصلی استان اصفهان فراموش شده است. به عبارتی ما ریشه اصلی مشکلات را فراموش کرده و به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستیم.

نماینده اصفهان در مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی استان اصفهان مربوط به تامین آب شرب و آب کشاورزی استان است. متاسفانه به دلیل بی توجهی مدیریت گذشته، سرشاخه های اصلی تامین آب زاینده رود از بین رفته، یا به دیگر استان ها منتقل شده و به همین دلیل امروز ما با گرفتاری بزرگی به نام تامین آب رو به رو هستیم.

عابدی گفت: در چنین شرایطی اگر بخواهیم مسائل فرعی از جمله تقسیم استان اصفهان را مطرح کنیم، در حقیقت مشکل اصلی را فراموش کرده و تا زمانی که درگیر اینگونه موارد باشیم، مسائل اصلی استان برطرف نمی شود.

وی تاکید کرد: لازم است در شرایط فعلی، نمایندگان استان اصفهان در مجلس با همراهی مدیریت ارشد و کلان این استان، مشکلات و معضلات را اولویت بندی کرده و بر اساس اهمیت، برای رفع آنها همراه و همدل شوند. در غیر  این صورت، معضلات استان اصفهان برطرف نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه