English

یکی از طراحان قانون منع به کارگیری بازنشستگان؛

تاکنون ۷ هزار نفر در دستگاه های مختلف بازنشسته شده اند/ قانون منع به کارگیری بازنشستگان نباید فراموش شود

یکی از طراحان قانون منع به کارگیری بازنشستگان، با تاکید بر اینکه این قانون نباید فراموش شود، گفت: تاکنون 7 هزار نفر در دستگاه های مختلف کشور بازنشسته شده اند.

تاکنون 7 هزار نفر در دستگاه های مختلف بازنشسته شده اند/ قانون منع به کارگیری بازنشستگان نباید فراموش شود

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان ، یکی از قوانین بسیار خوب کشور است که با اجرای صحیح آن، می توان از یک سو فضا را برای استفاده از جوانان نخبه و تحصیل کرده در ارکان مختلف فراهم و از سوی دیگر بخش مهمی از مشکلات مربوط به چرخه معیوب تغییر مدیریت ها را اصلاح کرد.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر ما با چرخه معیوب تغییر مدیریت ها رو به رو بودیم و تعداد معدودی، به طور مرتب در پست های مدیریتی جا به جا می شدند.

نماینده فریمان در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر بخش مهمی از جوانان کشور بیکار بوده و افزایش نرخ بیکاری به یکی از دغدغه های اصلی کشور تبدیل شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: در این راستا و با هدف کاهش بخشی از مشکلات، طرح منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان، به قانون تبدیل شد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه آیا اجرای صحیح این قانون از سوی مجلس با دقت رصد می شود؟ گفت: در حد توانمان تلاش کردیم تا نظارت لازم را بر اجرای قانون داشته باشیم.

نماینده فریمان در مجلس اعلام کرد: تاکنون بیش از 7 هزار نفر از شاغلان دستگاه های مختلف که با وجود بازنشستگی همچنان در سمت های خود باقی مانده بودند، ترک خدمت کرده اند.

قاضی زاده در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه تعداد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خودداری کرده اند؟ گفت: شرایط در دستگاه های مختلف، متغییر است. البته هنوز برآورد دقیقی نداریم، اما می توان گفت که حدود یک هزار بازنشسته دیگر شناسایی شده اند و انتظار داریم که آنها پیش از اقدامات قانونی، قانون را اجرا کرده و ترک خدمت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه