English

امیر سیاری:

ملت ما ثابت کرده اند هرجا که لازم باشد حماسه ملی رقم می زنند

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ما ثابت کرده هر جا که لازم باشد حضور یافته، درد هموطن را درک می کنند و حماسه ملی رقم می زنند.

ملت ما ثابت کرده اند هرجا که لازم باشد حماسه ملی رقم می زنند

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم یادبود جانباختگان زلزله بم گفت: در سال 82 بم ویران شد و فاجعه ای بزرگ بوجود آمد و یک سوم جمعیت شهر جان خود را از دست دادند و مردم ایران عزادار شدند.

وی افزود: بنده از ساعت ۹ صبح ۵ دی ۸۲ در بم بودم، این درست است که در سختی می شود کسی را شناخت و ملتی که هویت، عظمت و ریشه داشته و مومن باشد می توان به خوبی در سختی ها او را شناخت.

سیاری تصریح کرد: من به چشم دیدم ملت بم علی رغم وجود این فاجعه بزرگ ثابت کردند ملتی مومن و شکرگزار هستند که ریشه در تاریخ دارند و ثابت کردند اصالت دارند و صبور و مقاوم هستند و با صبوری به کسانی که برای کمک آمده بودند، درس می دادند.

وی بیان کرد: مردم بم امروز از ویرانه ها، بم جدید و مستحکمی بوجود آورده اند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: نکته دیگر در ارتباط با روحیه ملی و حماسی ملت ایران است. در زمان وقوع زلزله از جای جای کشور برای کمک به بم حضور پیدا کردند و شاهد بودم دختران دانشجویی که هیچ ابزاری نداشتند، با انگشتان دست خاک ها را جابجا می کردند.

وی افزود: ملت ما ثابت کرده هر جا که لازم باشد حضور یافته، درد هموطن را درک می کنند و حماسه ملی رقم می زنند.

سیاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری با حضور در بم از سطح شهر دیدن کردند. نکته مهم در زلزله بم حضور مقام معظم رهبری در سه مرحله در شهر بم بود که با جدیت پیگیر بازسازی شهرستان شدند.

معاون ارتش با اشاره به اینکه بنده ۲۵ روز در شهر بم بودم، گفت: ماموریت ارتش حفظ تمامیت ارضی، دفاع از استقلال و دفاع از نظام اسلامی است، همچنین خودکفایی، مومن و متعهد بودن، سادگی در امورات از ویژگی های ارتش است.
 

ارتش مردمی است که از دل مردم بیرون می آید

وی افزود: ارتش مردمی است که از دل مردم بیرون می آید و با توجه به همه این ویژگی ها اقدامی در بحران ها تحت عنوان مردم یاری انجام می دهد که خارج از وظایف است اما اینطور نیست که در این مواقع برای مردم کاری نکند.

سیاری تصریح کرد: در زمان زلزله، در ساعات اولیه روز ۵ دی ۸۲ هوانیروز کرمان در بم حاضر بود و مرکز آموزش ۰۵ کرمان با تمام تجهیزات اینجا بود.

وی با اشاره به اینکه لشکر ۸۸ زرهی زاهدان تا عصر ۵ دی به بم منتقل شد و تیپ ۵۵ ارتش شیراز اینجا آمد و مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان اینجا حضور داشت، گفت: بالگردهای نیروی دریایی در بم حضور پیدا کرده و تمام بیمارستان های ارتش در کرمان، تهران، شیراز و ... در خدمت مجروحان زلزله بم بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به عزم و اراده محکم مردم بم گفت: امروز با گذشت ۱۵ سال از زلزله، شهر آباد شده و با وجود سامانه های علمی، دانشگاهی و اقتصادی در این منطقه، زندگی جاریست.

وی افزود: مردم به توانمندی خود ایمان دارند که شهر دیگری ساختند و اگر همت، صبوری و سختکوشی مردم نبود، این اتفاقات نمی افتاد و با عزم و اراده قوی مردم بم ساخته شد که علی رغم تحمل همه شدائد و از دست دادن عزیزان، کار کرده و افتخار آفریدند.

سیاری تصریح کرد: در زلزله سال گذشته سرپل ذهاب اولین کسانی که در عرصه حاضر شدند، نیروهای نظامی بودند و ۹۰۰ سورتی پرواز بالگرد در چند ساعت انجام شد تا اندکی از آلام مردم کاسته شود و مردم حس کنند ارتش از خودشان و در کنارشان و همیشه در عرصه حاضر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه