English

عراقچی در دیدار با همتای روس خود؛

مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست های غلط آمریکا است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست های غلط آمریکا و برخی متحدان آن ‌در ‌منطقه است.

مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست های غلط آمریکا است

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که بعد از سفر به دو کشور فنلاند و سوئد، شب گذشته به مسکو سفر کرد، صبح امروز با سرگئی ریابکوف همتای روس خود دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار سید عباس عراقچی و مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه مهمترین موضوعات سیاسی، منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

در این ملاقات سرگئی ریابکوف ضمن ابراز تمایل برای توسعه گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور گفت: این گفت‌وگوها اهمیت زیادی نه تنها برای دو کشور بلکه ‌برای تامین امنیت و شکوفایی در منطقه و جهان دارد.

این دیپلمات ارشد روس افزود: روسیه و ایران شرکای مطمئنی هستند و از همکاری و حمایت ایران در سطح بین المللی تشکر می کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما تلاش‌های خود را برای ممانعت از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران انجام‌ می دهیم و برای اجرای برجام مصمم هستیم.

عراقچی نیز در این دیدار گفت: همکاری های ما در موضوعات منطقه ای و بین المللی در سطح خوبی قرار دارد و دو کشور از مواضع عمدتا مشترک در مسائل منطقه ای و بین المللی برخوردار هستند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست های غلط آمریکا و برخی متحدان آن ‌در ‌منطقه است.

عراقچی ضمن تشکر از مواضع منطقی، مقتدرانه و منصفانه روسیه در موضوع برجام افزود: برجام دستاورد دیپلماسی است و آمریکا با تلاش خود برای از بین بردن آن، دیپلماسی را در سطح بین المللی تضعیف می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه