English

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور در پاسخ به موج؛

سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی مجوز نداشت

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: سخنرانی آقای حسن عباسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی مجوز نداشت و به همین دلیل برگزار نشد.

سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی مجوز نداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بهرام سرمست در نشست خبری به تشریح نتایج تلاش های کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور ویژه 16 آذر به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو پرداخت.

وی در بخشی از این نشست و در پاسخ به خبرنگار موج مبنی بر اینکه چرا سخنرانی حسن عباسی در چند دانشگاه در ایام برگزاری ویژه برنامه های روز دانشجو برگزار نشد؟ گفت: این موضوع را پیگیری کردیم. واقعیت ماجرا بر این اساس است که برنامه فوق اساسا دارای مجوز نبوده که بگوییم این برنامه لغو شده است.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور اظهار داشت: طبق قانون باید پیش از برگزاری مراسم های دانشجویی، هیات نظارت دانشگاه ها برای آن مراسم مجوز صادر کنند که این برنامه دارای مجوز نبود و به همین دلیل مسوولان دانشگاه از برگزار آن جلوگیری کردند.

سرمست تاکید کرد: بنابراین به کار بردن واژه لغو سخنرانی آقای حسن عباسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی صحیح نیست و مسوولان دانشگاه مانع اجرای مراسمی شدند که مجوزهای لازم را نداشته است و این کار نیز طبق قانون انجام شد.

وی افزود: در ایام برگزاری مراسم های ویژه روز 16 آذر در دانشگاه های کشور، سخنرانی آقای زیباکلام در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز برگزار نشد. علت این بود که برگزار کننده مراسم فوق پوستری را طراحی کرده بودند که هیات نظارت دانشگاه خواستار اصلاح مواردی از محتوای این پوستر بود. اما به دلیل عدم اصلاح موارد فوق، مجوز صادره ابطال شد.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: مشکلی برای سخنرانی آقای زیبا کلام در دانشگاه ها نبوده و برای اثبات می توان به این نکته اشاره کرد و که وی چند روز بعد در همان شهرستان و در دانشگاه رازی به مناسبت ایام 16 آذر سخنرانی کرده است.

سرمرست گفت: یک اتفاق هم در دانشگاه تبریز افتاد. ماجرا از این قرار بود که حین سخنرانی آقای دکتر پزشکیان نایب رییس مجلس در دانشگاه تبریز، بحثی میان ایشان و تعدادی از دانشجویان ایجاد می شود و در نهایت آقای پزشکیان به دلایل شخصی احساس می کنند که نباید این جلسه را ادامه دهند و جلسه را ترک می کنند.

ماجرای دانشگاه تبریز چه بود؟

وی یادآور شد: این مراسم در دانشگاه تبریز با سخنرانی آقای مازنی نماینده تهران در مجلس ادامه یافت.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موج مبنی بر اینکه چه نهادی به محتوای برنامه هایی که به اسم روز دانشجو و یا موارد دیگر در دانشگاه ها برگزار می شود، نظارت دارد؟ و چرا در برخی از مراسم شاهد اظهارات تجزیه طلبانه و یا ساختار شکنانه بوده ایم؟ گفت: کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور به محتوای برنامه ها ورود نمی کند و تنها تاکید داریم که باید سیاست های کلان تصویب شده رعایت گردد و در این حوزه استقلال دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی را محترم می شماریم.

سرمست ادامه داد: اما اگر یک مراسم در دانشگاه به تنش کشیده شده و این تنش از محیط دانشگاه خارج و شهرها را دچار تنش کند، به طور طبیعی شورای تامین شهرستان و یا استان برای کنترل اوضاع وارد می شود. خوشبختانه در مراسم روز دانشجوی امسال که حدود یک هفته به طول انجامید، هیچ موردی در این زمینه اتفاق نیافتاد.

برگزاری 1100 برنامه دانشجویی به مناسبت 16 آذر

وی تصریح کرد: تاکید وزیر محترم کشور این است که ما سیاست های کلی را به وزارتخانه های علوم و بهداشت ابلاغ کرده و این دو وزارتخانه نیز به دانشگاه ها سیاست های فوق را برای اجرا ابلاغ کنند و در این میان باید استقلال دانشگاه و تشکل های دانشجویی حفظ شود.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ویژه برنامه های گرامیداشت روز دانشجوی امسال که حدود یک هفته به طول انجامید، بیش از 1100 برنامه اعم از 500 سخنرانی، 34 مناظره، 91 جلسه پرسش و پاسخ، 42 تریبون آزاد، 71 همایش و 366 ویژه برنامه مانند کرسی های آزاداندیشی، مسابقات دانشجویی و ... در دانشگاه های کشور برگزار شده است.

سرمست گفت: این میزان برگزاری برنامه های دانشجویی نسبت به سال گذشته دارای رشد حدود 10 درصدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه