English

سردار غیب پرور:

امروز بسیج باور دارد که می‌تواند در هر عرصه‌ای وارد شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت امروز بسیج باور دارد که می‌تواند در هر عرصه‌ای وارد شود.

امروز بسیج باور دارد که می‌تواند در هر عرصه‌ای وارد شود

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه علنی امروز مجلس با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: حضور بنده در اینجا یک افتخار است. به طور مسلم در این فرصت کوتاه امکان معرفی بسیج وجود ندارد اما خوشحالم که همه شما آشنا با بسیج و فرهنگ بسیجی هستید و قاطبه شما مفتخر هستید به اینکه این کسوت مبارک را همراه دارید.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است و در جای دیگر فرمودند بسیج یک پدیده شگفت آور و رمز آلود و استثنائی نظام جمهوری اسلامی ایران است. این مجموعه خیلی از گره‌ها را باز کرده است و در خیلی از صحنه‌ها حضور داشته است و حضور او اثرگذار و تعیین کننده بوده است.

غیب پرور در ادامه تصریح کرد: حضرت آقا در جای دیگر فرمودند اعتلای بسیج در عرصه‌های موردنیاز انقلاب اسلامی مورد انتظار است. حدود دو سال است که دورانی در بسیج شروع شده که ما این دوران را به تاسی از فرماندهی کل قوا به عنوان دوران اعتلای بسیج نامگذاری کردیم. اعتلای بسیج و رشد و شکوفایی و قد کشیدن بسیج را به این می‌دانیم که مسائل موردنیاز انقلاب و جامعه را کشف کنیم و با برنامه ریزی در اقدامی برای حل آنها گام برداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در بسیج کاری را دنبال می‌کنیم که قبل از آن بر روی پیامد و اثربخش بودن آن مطمئن باشیم. اگر اثر کار را در کف جامعه نبینیم کار را ادامه نمی‌دهیم. این اثرگذاری و پیامد منطبق است با نیازهای جامعه و نیازهای انقلاب اسلامی. ما کارها را در بسیج جهادی انجام می‌دهیم. ما در بسیج تلاشمان این است که کارهایمان گران نباشد. ارزان بودن یکی از مولفه‌های اصلی اقدامات ماست.

غیب پرور گفت: ما در بسیج حفظ منافع ملی و همگرایی و انسجام قاطبه مردم را اصل می‌دانیم. ما بسیج را متعلق به همه مردم می دانیم. بسیج شجره طیبه و مبارکی است که متعلق است به انقلاب اسلامی. هرکسی که دلداده نظام و رهبری باشد لاجرم او بسیجی است. حتی اگر در پیش ما پرونده و کاری نیز نداشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح برنامه های بسیج خاطرنشان کرد: در پهنای کشور ما قریب به ۱۵۲ هزار رده بسیجی داریم. با جدیت می‌توان گفت گسترده‌ترین شبکه مردمی متعلق است به بسیج. از برنامه‌های بسیج می‌توان به نقش بسیج در محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و حرکت در جهت کاهش آسیب‌ های اجتماعی و در عرصه علم و فناوری، کمک به زیرساخت‌ها و انجام اقدام لازم در موضوع دفاعی و امنیتی اشاره کرد.

غیب پرور در ادامه اظهار کرد: به نقش بسیج در سازندگی و محرومیت زدایی باید به آموزش و توانمندسازی یک صد هزار نفر برای اشتغال اشاره کنم. در مهارت افزایی جامعه ما به دنبال این هستیم تا هر فردی در جامعه یک مهارت بیاموزد. ۲۵ هزار طرح خرد و خانگی با اشتغال حدود ۵۰ هزار نفر دنبال شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای ۸۰۰۰ طرح محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور بیان کرد: این طرح توسط قاطبه بسیجی‌ها اجرا شده است. یکی از برکات انقلاب اسلامی گروه‌های جهادی هستند. جوانان بی ادا و بی هیاهو در اقصا نقاط کشور در گروه‌های جهادی فعال هستند که این معجزه گر است. ۸۵۰ هزار نفر در طول یکسال به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی افزود: بسیج در خصوص مدرسه سازی و انجام پروژه‌های عمرانی و ساخت خانه‌های بهداشت گام‌های خوبی برداشته است. درخصوص احیای راه‌های روستایی، آبرسانی و شبکه‌های برق روستایی بسیج گام‌های خوبی را برداشته است.

غیب پرور در ادامه با اشاره به نقش بسیج در حمایت از بخش کشاورزی کشور بیان کرد: ما قریب به ۳۹ هزار روستا در کشور داریم که در طول یکسال اخیر ۸۰۰۰ روستا را هدف قرار داده‌ایم که ان‌شاءالله بتوانیم در بازسازی روستاها و حمایت از آنها گام برداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: خدا رو شکر ما پزشکانی داریم که کمک کردند گروه پزشک‌های جهادگر شکل بگیرند. درخصوص بیابان زدایی که امروز یک معضل برای کشور است بسیج ورود قوی داشت گرچه از تمام ظرفیت‌های ما در این زمینه استفاده نشد.

غیب پرور با اشاره به زلزله کرمانشاه بیان کرد: این یک حادثه دلخراشی بود و ما به عنوان خادمان مردم نیز در این حادثه در قالب ۱۵ هزار نیروی بسیجی وارد شدیم. این کار عظیمی بود که در آنجا انجام شد و ۷۰۰۰ کانکس از سوی بسیج در آنجا مستقر شد. از سوی دیگر ۸۳۰۰ کانکس از سوی قرارگاه خاتم، بسیج تحویل گرفت و آنها را نصب کرد.

وی در ادامه بیان کرد: خدا رو شکر از ۱۰۰۰ واحد مسکونی که بسیج تعهد به ساخت آنها قول داده بود ۷۰۰ تای آن تاکنون ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: ما یک کشور غنی هستیم. منتها در محصولات زراعی و باغی هدررفت زیادی داریم. بسیج در این زمینه ورود پیدا کرده و ۴۳۵ قطب شهرستانی را شناسایی کرده است و تا به امروز اقدامات خوبی را برای مدیریت در این زمینه انجام داده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تصریح کرد: از دیگر اقدامات بسیج ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه است که با کمک مردم اجرایی شده است. مدل صندوق‌های قرض الحسنه‌ای که در بسیج طراحی شده است با تمام صندوق‌های قرض الحسنه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران متداول است، تفاوت دارد. سرمایه این صندوق‌ها کاملا متعلق به مردم است و آنچه که در حال اتفاق افتادن است توسط مردم در حال دنبال شدن است.

غیب‌پرور در ادامه با اشاره به مباحث فرهنگی جاری در کشور بیان کرد: یکی از اقدامات مهم بسیج این بود که باید تشخیص می‌داد در کدام بخش‌ها وارد شود. بسیج باید ذائقه مردم را شناسایی می‌کرد. اگر اینها شناسایی نمی‌شد هر طرحی که اجرایی می‌شد به شکست محکوم بود. خدا رو شکر بسیج در تولیدات هنری نیز با شناسایی این عوامل توانسته گام‌های خوبی بردارد.

غیب‌پرور در ادامه اظهار کرد: بسیج در زمینه‌ کارهای هنری ۳۰۰۰ دقیقه انیمیشن و در حوزه نشر کتاب ۱۵۰ عنوان کتاب و برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را دنبال کرده است. هفته گذشته استان قزوین کنگره ۳۰۰۰ شهدا را برگزار کرد و در دو هفته آینده خراسان جنوبی نیز یادواره خود را برگزار می‌کند و در پایان سال چندین کنگره دیگر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: بسیج در موضوع کمک به ورزشگاه‌ها نیز گام‌هایی برداشته به طوری که ۳۵۴ پایگاه استعدادیابی در سراسر کشور مستقر کرده است. قریب به ۱۹۹ هزار عضو حلقه صالحین هستند که از افتخارات بسیج و انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به نقش بسیج در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه امروز آسیب‌های اجتماعی است که بسیج سه حوزه اعتیاد، طلاق و مبارزه با پدیده حاشیه‌نشینی را در اولویت قرار داده است. در خصوص رسیدگی به بحث اعتیاد، بسیج اردوگاه‌هایی را در سراسر کشور ایجاد کرده است که معتادان را جمع‌آوری کرده و بین شش تا یک ماه به آنها رسیدگی خواهد کرد و از پاک شدن کامل آنها مطمئن خواهد شد.

غیب‌پرور با اشاره به برنامه‌های آینده بسیج، بیان کرد: از برنامه‌های آتی بسیج طرح تعالی خانواده است که یکی از نیازهای اساسی جامعه اسلامی امروز است. بسیج به عنوان یک طرح اساسی در سال ۱۳۹۸ این موضوع را دنبال خواهد کرد. طرح حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، طرح حمایت از کودکان کار و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست از جمله کارهایی است که دنبال خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش بسیج در حوزه علمی و فناوری اظهار کرد: ۴۸۰ پایگاه علمی در سراسر کشور ساماندهی شده است و از ایده‌ها و خلاقیت‌ها و ابتکارهای جوانان در عرصه‌های مختلف که واقعا بی‌نظیر هستند استفاده خواهیم کرد.

غیب‌پرور در ادامه با اشاره به نقش بسیج در حوزه دفاعی و امنیتی، گفت: مگر می‌شود بسیج نسبت به موضوع‌های امنیتی و نظامی بی‌تفاوت باشد. ۱۹۲۰ گردان بیت‌المقدس بسیج وظیفه دارند تا با هم‌افزایی سایر دستگاه‌های امنیتی در راستای حفظ امنیت جامعه گام بردارند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اظهار کرد: شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی و طرح جهاد روشنایی از دیگر اقدامات بزرگ بسیج است. بسیج کار تولید نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی را آغاز کرده و تولید نیروگاه‌های ۱۰۰ کیلوواتی را نیز در برنامه دارد.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن نمایندگان بیان کرد: بنده از شما تقاضا دارم تا خلاءهای قانونی موجود را برطرف کنید تا ما بتوانیم در اجرایی کردن طرح‌ها گام برداریم.

غیب پرور در ادامه با اشاره به احکام لایحه بودجه ۱۳۹۸ اظهار کرد: متاسفانه امروز خیلی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند. امروز یک فرزند جانباز بسیجی ماهی ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. لطفا در بودجه ۱۳۹۸ دست ما را بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی