English

با بررسی عملکرد یک ماه گذشته مجلس مشخص می شود؛

نمایندگان مجلس چقدر کار می کنند؟/ تنها هفت روز حضور در صحن طی یک ماه!

با بررسی عملکرد یک ماه گذشته صحن علنی مجلس شورای اسلامی مشخص می شود که نمایندگان مردم در خانه ملت چقدر کار می کنند؟

نمایندگان مجلس چقدر کار می کنند؟/ تنها هفت روز حضور در صحن طی یک ماه!

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جلسات رسمی صحن علنی مجلس طی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می شود.

این جلسات از ساعت 8 صبح تا حدود ساعت 12 ظهر (به مدت چهار ساعت) برگزار شده و سپس از ساعت 14 الی 17 جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس طی سه روز فوق برگزار می گردد.

حال برای اینکه بدانیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه میزان از زمان خود را در مجلس می گذرانند، باید به تعداد برگزاری جلسات صحن علنی و کمیسیون ها توجه کرد.

با توجه به اینکه جلسه آتی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه 27 آبان ماه برگزار می گردد، می توان به صورت نمونه تعداد جلسات یک ماه اخیر صحن علنی مجلس شورای اسلامی را مورد ارزیابی قرار داد.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تاریخ 29 مهر ماه لغایت 27 آذر ماه طی روزهای زیر در جلسات صحن علنی (صبح ها) و سپس کمیسیون های تخصصی (عصرها) حضور یافتند:

یکشنبه 29 مهر ماه

سه شنبه 1 آبان ماه

چهارشنبه 2 آبان ماه

شنبه 5 آبان ماه

یکشنبه 6 آبان ماه

یکشنبه 13 آبان ماه

دوشنبه 14 آبان ماه

به عبارتی طی یک ماه اخیر نمایندگان مجلس تنها در هفت روز در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی حضور داشتند.

در این مدت برای سفر اربعین، حضور در راهپیمایی روز جهانی مبارزه با استکبار (13 آبان) سرکشی به حوزه های انتخابیه جلسات صحن علنی مجلس تعطیل و یا کوتاه مدت بوده است.

اگر فرض را بر این قرار دهیم که نمایندگان بدون تعطیلی طی یک ماه جلسات صحن علنی را برگزار کرده و بدون غیبت در آن حضور داشته باشند، تعداد جلسات با احتساب سه روز یکشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه، 12 تا 14 روز کاری می شود. 

لذا به نظر می رسد تعداد تعطیلات مجلس در  مقایسه با دیگر دستگاه ها زیاد باشد. البته برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقد هستند که نباید از واژه تعطیلی مجلس استفاده کرد، چرا که نمایندگان به غیر از جلسات صحن علنی و کمیسیون ها، برنامه های کاری دیگری از جمله سرکشی به حوزه انتخابیه، دیدارهای مردمی، دیدار با مسوولان برای رفع مشکلات مردم و ... را در دستور کاری روزانه خود دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه