English

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با موج؛

نفوذ دشمن در جناح های سیاسی ما مشهود است/ روحیه انقلابی در کشور کاهش یافته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی در کشور کاهش یافته است، گفت: نفوذ دشمن در جناح های سیاسی ما مشهود است.

نفوذ دشمن در جناح های سیاسی ما مشهود است/ روحیه انقلابی در کشور کاهش یافته است

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: نسل امروز در حقیقت نسل چهارم انقلاب است. به عبارتی بسیاری از کسانی که انقلاب کردند و با معمار کبیر انقلاب (ره) ارتباط داشتند، امروز یا در قید حیات نیستند و یا از مسوولیت کنار رفتند.

وی افزود: اکثریت جامعه ما نیز افراد زیر 40 سال هستند و این افراد انقلاب، جنگ و جانفشانی ها و شهدا را ندیدند و درک نکردند. متاسفانه یکی از نواقص ما این بود که ارزش ها و اصول انقلاب و گفتمان انقلاب را نتوانستیم به درستی به نسل های بعدی منتقل کنیم. حتی نتوانستیم مسوولیت ها هم را به تدریج به نسل جوان تر واگذار کنیم.

نماینده مردم فسا در خانه ملت تصریح کرد: ما در زمینه انقلاب مفاهیم اصول و ارزش های انقلاب به نسل جوان نقص داریم و این در حالی است که دشمن در این حوزه حضور بسیار فعال دارد و طی سال های گذشته شاهد بودیم که از طریق فضای مجازی برای آسیب رساندن به فرهنگ انقلابی کشور و دور کردن جوانان ما از این فرهنگ، بمباران گسترده ای به راه انداختند و در تمام موارد گفتمان انقلاب را هدف اصلی خود قرار دادند.

دشمن حتی برخی از نیروهای انقلاب را منحرف کرد

جمالی گفت: در انقلاب اسلامی ایران مردم رکن اصلی و پشتوانه اصلی بودند. دشمن برای دور کردن مردم از انقلاب، اخلاق و فرهنگ و آرمان ها را هدف قرار داده است. حتی بر روی نسل انقلاب کار کردند و شاهد بودیم برخی از افرادی که در انقلاب بودند، ریزش کرده و از عملکرد گذشته خود ابراز پشیمانی کردند. این موارد نشان می دهد، روی آنها خیلی کار شده تا به این جا برسند و دشمن در این زمینه کار بسیاری کرده است.

روحیه انقلابی گری در کشور کاهش یافته است

وی افزود: باید مشکلات را گفت و برای برون رفت از آنها چاره اندیشی کرد و نمی توانیم مشکلات را نادیده بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: یکی از مهمترین دغدغه های امروز ما این است که روحیه انقلابی گری در کشور کاهش یافته و به طور قطع یکی از عوامل آن نفوذ دشمن است. اما بخشی نیز مقصر خودمان بودیم. به عنوان نمونه خودمان شعار دادیم چه اشکالی دارد مسوولان از زندگی مرفه برخوردار باشند؟ خودمان گفتیم چه اشکالی دارد فلان مسوول کار اقتصادی هم انجام دهد؟ خودمان گفتیم چه اشکالی دارد فرزند مسوولان فلان کار را انجام دهد؟ همین چه اشکالی دارد گفتن ها، رفته رفته جمع شده و شاهد وضعیت امروز هستیم. وضعیت به نقطه ای رسیده که به اعتماد مردم ضربه زده است.

نظر جمالی نوبندگانی درباره احزاب

جمالی باندبازی و جناح بازی را یکی از مهمترین عوامل در آسیب رسیدن به اعتماد مردمی توصیف کرد و گفت: جناح بازی و جناح گرایی و باندبازی در کشور به سمتی رفت که گفتیم هر کسی از جناح ما است، اگر خطایی انجام داده اشکالی ندارد و هر کسی که از جناح ما نیست، اگر خدمت هم کرده باشد، می توانیم خدمات او را نادیده گرفته و یا زیر سوال ببریم.

وی ادامه داد: همین رویکرد موجب شده تا علیرغم خدمات گسترده جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف علمی، دفاعی، کشاورزی، توسعه ای و ... مردم می گویند کاری انجام نشده است. فقط تخلف کرده اند و عده ای هم برده اند و خورده اند. این به خاطر سیاه نمایی هایی است که جناح های سیاسی انجام داده اند.

نفوذ دشمن در جناح ها آشکار است

این نماینده مجلس با اشاره به آسیب های جدی جناح بازی ها به کشور گفت: من اعتقاد دارم دشمن در این جناح ها نفوذ کرده و آدم های مختلف را در این جناح ها و باندها قرار داده تا همه را به جان هم انداخته تا یک روز آرامش در کشور نداشته باشیم. اگر جناح ها و احزاب ما درک صحیحی از شرایط داشتند، باید دست از این رفتارها برمی داشتند و در زمین دشمن بازی نمی کردند.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ضعیف متولیان امور فرهنگی در نشر اندیشه های امام (ره) و رهبری و ترویج گفتمان انقلابی اشاره کرد و گفت: یکی از مقصران اصلی در این حوزه متولیان امور فرهنگی بودند که یا سلیقه نداشتند و یا کار بلد نبودند. متاسفانه هر کسی فکر کرد با پوستر زدن و بنر زدن کار فرهنگی کرده است. دشمن کار فرهنگی علیه انقلاب را به طور کامل انجام می دهد، اما ما با وجود اینکه بودجه فرهنگی زیادی صرف می کنیم و دارای تعدد نهادهای فرهنگی هستیم، موفق نبودیم. جالب است که این هیچ کدام از نهادهای فرهنگی ما پاسخگو هم نیستند.

برخورد با مفاسد اقتصادی در برخی مواقع خنده دار شده بود

وی اظهار داشت: از سوی دیگر برخورد لازم با تخلفات به ویژه در حوزه اقتصادی به درستی صورت نگرفت. اگر هم در جایی برخورد کردیم برای اطلاع رسانی آن به بیان ب – ز ، الف – کاف ، ب – جیم گفتن ها اکتفا کردیم. کار به جایی رسید که برخوردهای ما با مفسدان اقتصادی خنده دار شده بود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه نقش احزاب و تشکل های سیاسی در ایجاد شرایط امروز تا چه اندازه منفی بوده است؟ گفت: احزاب خیلی مقصر بودند. علت این است که کارکرد حزبی ندارند و بیشتر کارکرد تخریبی علیه یکدیگر دارند. احزاب باید آموزش ببینند. مانیفست داشته باشند. پاسخگو باشند. استراتژی و تاکتیک داشته باشند.

جمالی با بیان اینکه احزاب در ایران بیشتر کارکرد فصلی دارند، گفت: متاسفانه احزاب ما در آستانه انتخابات فعال می شوند و تازه نمی دانند که کاندیدای خودشان چه کسی است! در آستانه انتخابات فعال می شوند و می گویند حالا ببینیم چه کسی کاندیدا شده تا پشت او جمع شویم. به عبارتی به جای پرورش نیروی مستعد و توانمند، پشت افراد قرار می گیرند و این را هم بر اساس منافع خودشان انجام می دهند تا مصالح مردم و کشور.

وی به انتقاد از عملکرد فراکسیون های سیاسی مجلس پرداخت و گفت: در همین مجلس می بنیم اعضای فراکسیون ها فقط نام عضو فراکسیون را یدک می کشند و نه حرف رییس فراکسیون را قبول دارند و به آن عمل می کنند و نه به تصمیم جمعی احترام می گذارند.

 

حزب اعتدال و توسعه با دیگر احزاب فرقی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه حزب اعضای اعتدال و توسعه امروز در ارکان مختلف حاکمیتی حضور دارد، این حزب تا چه اندازه توانسته به وظائف خود عمل کند؟ گفت: حزب اعتدال و توسعه دقیقا مانند دیگر احزاب عمل کرده و با همان راه و روش تا امروز جلو آمده است.

جمالی به رابطه دولت با حزب اعتدال و توسعه اشاره کرد و گفت: اگر چه اصلاح طلبان در انتخابات از آقای روحانی حمایت کردند اما به هر حال ایشان عضو حزب اعتدال و توسعه بود و متاسفانه شاهد این موضوع بودیم که همه اعضای این حزب سهمی از مدیریت کشور دارند. البته ممکن است بگویند ما چون شناخت داریم و با هم کار کردیم، امروز برای پیشبرد امور از این نیروها استفاده می کنیم.

وی افزود: در خصوص عملکرد این حزب باید گفت که اکثر آنها در ساختار قدرت امروز حضور دارند. اگر در زمان تصدی مسوولیت ها کار حزبی نکنند، ممکن است حضورشان آسیبی نزند، اما کار حزبی می کنند و این امر به کشور آسیب می زند.

جمالی در پایان تاکید کرد: ما نمی توانیم دیگران را کنار بزنیم. متاسفانه وقتی اصلاح طلبان روی کار می آیند همه اصولگراها را کنار می زنند و برعکس. به همین دلیل است که مردم این رفتارها را نمی پسندند و اعتمادشان کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه