English

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در گفتگو با موج؛

اگر فردی به غیر از آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی نامه می نوشت، شک می کردیم

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: اگر فردی به غیر از شخص آیت الله یزدی با آن سوابق روشن انقلابی و تلاش ها در دفاع از مرجعیت معظم شیعه به آیت الله شبیری زنجانی نامه می نوشت، شک می کردیم که می خواهند حرمت مرجعیت شیعه را خدشه دار کنند.

اگر فردی به غیر از آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی نامه می نوشت، شک می کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، طی روزهای اخیر تصویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع تقلید با تعدادی از افراد سیاسی از جمله موسوی خوئینی، غلامحسین کرباسچی، عبدالله نوری، عبدالمجید معادیخواه و ... دیدار کرده است.

در این دیدار برخی از سران فتنه نیز حضور داشتند.

چند روز بعد آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی نامه ای خطاب به آیت الله شبیری زنجانی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری «دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می‌رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزویان را در پی داشته است.

در ادامه نامه فوق آمده بود: لازم به ذکراست، اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع کننده ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه را به ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال ‌کردم. چگونه می‌شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می‌کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!. یادآور می‌شوم مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد. ان شاء الله.

ادامه واکنش ها به نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی

موضع آیت الله شبیری زنجانی فعلا سکوت است

بر اساس پیگیری های خبرنگار موج مشخص شد که آیت الله العظمی شبیری زنجانی قصد پاسخگویی به نامه آیت الله یزدی را ندارد.

از سوی دفتر این مرجع تقلید نیز تاکید شده است که دفتر یا حضرت آیت الله شبیری زنجانی نظری در خصوص این نامه ندارند و طلاب و شاگردان ایشان، پاسخ می دهند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر چهره های سیاسی و نه حوزوی به موضوع پرداخته و در فضای مجازی مسائل مختلفی را مطرح کرده اند.

در همین رابطه حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی از اساتید حوزه و دانشگاه به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: در موضوع نامه حضرت آیت الله یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی باید تاکید کرد آنچه که مسلم بوده، این است که آیت الله یزدی احساس تکلیف کردند و بر اساس احساس تکلیف، نامه را به حضرت آیت الله شبیری زنجانی نگاشته تا ایشان را از همراهی با افرادی که سوابق روشنی در دفاع از انقلاب ندارند، دور سازند.

وی تاکید کرد: ما یا باید به قوائد انقلاب ملتزم باشیم و یا خدشه به التزامات انقلاب وارد کنیم. اگر قوائد انقلاب را قبول داریم، باید لوازم آن را هم بپذیریم. در شرایط فعلی یکی از نیازهای اصلی جامعه این است که همیشه یک حاشیه امن برای تفکر انقلابی ایجاد کنیم که در پناه این حاشیه امن، بتوانیم سنگرهای بعدی که مد نظر امام (ره) و رهبری معظم انقلاب است را فتح کنیم.

آیت الله یزدی یکی از سنگرداران دفاع از انقلاب است

این استاد حوزه های علمیه افزود: در این مسیر نیز باید با حساسیت، دقت و سرعت عمل اقدام کنیم. جناب آقای یزدی یکی از سنگرداران جدی انقلاب و فردی با تقوا و با سواد و انقلابی است و حرکت ایشان را نمی توان به این آسانی تخطئه کرد. به طور قطع اگر فرد دیگری به غیر از آیت الله یزدی این نامه را نوشته بود، محل شبه بود و شک می کردیم که شاید بخواهند حیثیت و جایگاه مرجعیت شیعه را دچار خدشه کنند. اما به طور قطع این امر در مورد شخص آیت الله یزدی با سابقه روشنی که در دفاع از حریم مرجعیت معظم شیعه دارد، صدق پیدا نمی کند.

ادیب یزدی تصریح کرد: به طور قطع حقانیت شیعه به برکت مرجعیت است و باید حریم مرجعیت معظم شیعه همواره پرصلابت و سلامت و به دور از هر گونه تندی و بداخلاقی سیاسی محفوظ بماند. یقینا آیت الله یزدی در نامه به آیت الله شبیری عزیز این موضوع را مد نظر قرار داده است.

واکنش ادیب یزدی به نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی

وی با اشاره به سوابق سران فتنه گفت: متاسفانه می بینیم افرادی در این ملاقات حضور داشتند که پرونده مقبولی در سوابق آنها دیده نمی شود.اگر خوب دقت کنیم، متوجه می شویم که رهبری بزرگوار به شدت از دست این افراد عصبانی هستند و این عصبانیت به خاطر مسائل شخصی و رفاقتی نیستند و اتفاقا حضرت آقا در برخوردهای شخصی بسیار مهربان و با گذشت، هستند. لذا رهبری معظم انقلاب از این افراد به خاطر ایجاد چالش در برابر روند تکاملی انقلاب ناراحت هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخی افراد که بسیار در برابر انقلاب بدکرداری کردند و امروز نیز جریان هایی آنها را تایید می کند که به آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی و جریان برانداز وصل هستند، به طور قطع به دنبال حفظ حریم مرجعیت معظم شیعه نیستند.

ادیب یزدی اظهار داشت: جناب آقای شبیری عزیز با صفا و روح پاکی که دارند نباید به کسانی که عقبه ناپاک و زشت و کارنامه ای مملو از عهدشکنی و نقض پیمان دارند، دیدار داشته و این دیدارها به طور قطع برای جایگاه مرجعیت معظم شیعه پسندیده نیست. آنها می آیند از موقعیت آیت الله شبیری زنجانی استفاده کرده تا بگویند مرجعیت ما را پذیرفته، در حالی که رهبری ما را نمی پذیرد.

وی ادامه داد: از این دیدارها برداشت های شیطنت آمیز نیز می شود و عده ای راه می افتند و تلاش می کنند تا میان مرجعیت معظم شیعه تفرقه ایجاد کرده و نتیجه این می شود که  مردم را در دو راهی انتخاب بین مرجعیت و رهبری قرار دهند. به طور قطع این دوراهی به نفع انقلاب نیست و آیت الله شبیری زنجانی اگر به این مسیر ادامه دهند، به مرجعیت لطمه می زنند و فضای دو قطبی در میان مرجعیت حاصل می شود. اتفاقی که سال ها است با همت حضرت آقا و افراد دلسوزی مانند آیت الله یزدی به فضل الهی رخ نداده است.

ادیب یزدی تاکید کرد: اگر خدای ناکرده گرفتار چنین اتفاقی شویم، دچار تنش های بدی خواهیم شد و در این شرایط افتضاح اقتصادی و روند افزایشی توطئه های استکبار جهانی، عده ای به دنبال بهانه هستند و نباید به آنها بهانه داد.

وی بیان داشت: در شرایطی که باید وحدت و همدلی در جامعه اسلامی حفظ شود، کاستن از کاروان انقلاب و پیاده شدن از قطار انقلاب به مصلحت نیست و آیت الله شبیری عزیز باید شرایط کشور و اسلام و انقلاب را مد نظر قرار دهند. ایشان اگر می خواهند دلی را بدست آورند، باید پرسید دل چه کسانی را؟ کسانی که دل حضرت آقا و خانواده شهدا را شکستند؟ کسانی که فتنه راه انداختند؟ فتنه ای که امروز هم آثار مخرب آن را می بینیم. بنابراین آقای یزدی حق دارند که نگران و ناراحت باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید کرامت و حرمت مرجعیت معظم شیعه را همواره حفظ کنیم، گفت: گرفتار شدن در برخی اتفاقات موهوم عاقبت به خیری ندارد. شاید عده ای اینگونه تحلیل کنند که آیت الله شبیری زنجانی به دنبال جلب این افراد و بازگردادن آنها به دامان انقلاب هستند. اما باید توجه داشت که آنها می خواهند بزرگوارانی مانند آقای شبیری عزیز را جذب کنند و از این راه به دنبال تفرقه در میان مرجعیت و جدایی آنها از انقلاب هستند.

ادیب یزدی در پایان تاکید کرد: بنابراین نگرانی آیت الله یزدی به عنوان فردی که سابقه روشنی در مبارزه با طاغوت، اطاعت از اوامر امام امت (ره) و رهبری معظم انقلاب دارند و همواره مورد اعتماد رهبری بودند، نگرانی به حقی است. امدیواریم با تدبیر ایشان شخصیت عظیم و بزرگواری چون آیت الله العظمی شبیری زنجانی از این طوفان ناخواسته محفوظ بمانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • عبدللهی

    اغلب اعتراضات اصلاح طلبان به آیت الله یزدی را مطالعه کردم. جای شگفتی ندارد آنها هر وقت کم می آورند صدای وا اسلاما وامرجعیتا و وا اخلاقا سر می دهند. دریغ از یک حرف حساب که نشان دهند چرا و چگونه نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری اهانت به حوزه است . تماما می گفتند این نامه اهانت به ا یشان است اما چرا و به چه دلیل اهانت است معلوم نیست.

    و نیز معلوم نیست چرا نامه آیت الله یزدی را اهانت می دانند اما دیدار آیت الله شبیری با سران فتنه که نظام را تا مرز فروپاشی پیش بردند نمی تواند اهانت به ملت و نظام و امام باشد؟؟؟؟ عجبا

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه