English

جعفرزاده ایمن‌ آبادی موافق وزیر پیشنهادی کار:

شریعتمداری برای جنگ اقتصادی، یک چریک است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: شریعتمداری برای جنگ اقتصادی، یک چریک است و در شرایطی که دشمن تمام توان خود را گذاشته که مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهد، شریعتمداری کسی است که با توجه به سوابق و تجارب خود می‌تواند کمک کند.

شریعتمداری برای جنگ اقتصادی، یک چریک است

به گزارش خبرگزاری موج، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌ آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه می‌گویند ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم در زمان جنگ هم ما به چریک نیاز داریم. آقای محمد شریعتمداری برای جنگ اقتصادی، یک چریک است. وی سوابق وزارتخانه‌ای در وزارت خانه صنعت و بازرگانی داشته و عضو هیات امنای بنیاد شهید، عضو مجمع عمومی بانک مرکزی و رئیس هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی بوده است. در شرایطی که دشمن تمام توان خود را گذاشته که مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهد، شریعتمداری کسی است که با توجه به سوابق و تجارب خود می‌تواند کمک کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه تعاون و رفاه اجتماعی با چالش‌هایی از جمله بیکاری، پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی، استفاده از همه ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، آسیب‌های اجتماعی، رکود تورمی، کاهش قدرت خرید، صیانت از نیروی کار و مغفول ماندن بخش‌هایی از قانون رفاه و تامین اجتماعی مواجهیم. من تعجب می‌کنم یکی از همکاران ما عنوان کرد که شریعتمداری برای فلان حوزه برنامه‌ای ندارد. در حالی که ما می‌دانیم در سیاست‌های کلی نظام که توسط رهبری ابلاغ شده است برای وزارت تعاون ۳۶ تکلیف در برنامه ششم توسعه، ۵۹ ماده و در قانون احکام دائمی کشور ۲۰ ماده تبیین شده است و هر کسی که وزیر تعاون می‌شود باید برای این مواد و تکالیف برنامه داشته باشد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه شریعتمداری برای این موارد برنامه عملیاتی ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: خود شریعتمداری حق نداشت برنامه جدیدی عرضه کند. ما اکنون باید بگوییم آنچه او به عنوان برنامه عملیاتی ارائه کرده است، با اسناد بالادستی تطابق دارد یا خیر که می‌گویم آری او در حوزه‌هایی از قبیل فقرزدایی، کاهش نابرابری، برنامه جامع حمایت اجتماعی، اشتغال فراگیر، ارتقای امنیت شغلی، توسعه و ترویج تعاون برنامه دارد. شریعتمداری محورهای اصلی برنامه‌های خود را میان نمایندگان توزیع کرده است. ما این محورها و برنامه‌ها را با اسناد بالادستی تطابق داده‌ایم و دیدیم که این برنامه‌ها درست است. برنامه‌های ارائه شده از جمله اشتغال بازار کار، صیانت از نیروی کار، تنظیم روابط کار، سند ملی کار شایسته، توانمندسازی نیروی انسانی از جمله این برنامه‌هاست و وی همچنین در حوزه مقابله با تحریم در بخش‌های اشتغال، رفاه و تعاون برنامه ارائه کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این پرسش که چرا باید تکلیف وزارت تعاون حل شود؟ بیان کرد: ۸  ماه است هیات امنای سازمان تامین اجتماعی که ماهی ۸۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کند، تشکیل نشده است. شورای عالی حقوق و دستمزد نیز شکل نگرفته است چون وزیر ندارد. دشمن از هیچ ظلمی به مردم کشورمان کوتاه نمی‌آید. با قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۱۲۰۰ مدیر مسئول و ۱۷ استاندار برکنار شدند. دو وزیر استیضاح شدند و دو وزیر هم استعفا داده‌اند. در این شرایط ما باید کمک کنیم تا ساختار دولت شکل بگیرد تا دولت به مردم کمک کند. هر جا کوتاهی هم وجود دارد ما اهرم‌هایی در اختیار داریم که می‌توانیم از آن برای نظارت استفاده کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از اقدامات خلاف اخلاق و دین، در موضوع مطرح شدن شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون اظهار کرد: آنچه اتفاق افتاد، بی‌اخلاقی و ناجوانمردی و دور از انصاف بود. به دلایل مسائل حزبی، گروهی و جناحی اقدامات خلاف اخلاق دین انجام شد. این در حالی است که معاون اقتصادی وزارت اطلاعات نامه‌ای در صحن مجلس توزیع کرد که اتهامات مطرح شده علیه شریعتمداری دروغ است. شریعتمداری خودش استارت مقابله با فساد واردکنندگان خودرو را زد و دستگاه‌های امنیتی را در جریان قرار داد و این مرکز بزرگ اقتصاد را از بین برد.

وی در پایان گفت: باید در شرایط جنگ اقتصادی به دولت کمک کنیم. در جلسه فراکسیون مستقل ولایی هر چهار وزیر، حد نصاب رای را آوردند و من هم از همکاران خود خواهش می‌کنم به هر چهار وزیر رای دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه