English

روحانی پس از ورود به تهران:

همه کشورها از جمله اروپایی ها می خواهند با ایران کار کنند/ یک انزوای تاریخی و سیاسی کم نظیر برای آمریکا پیش آمده است

رئیس جمهور کشورمان گفت: همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی تصریح کردند که به تحریم های آمریکا پایبند نیستند و می خواهند با ایران کار کنند.

همه کشورها از جمله اروپایی ها می خواهند با ایران کار کنند/ یک انزوای تاریخی و سیاسی کم نظیر برای آمریکا پیش آمده است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز، پس از ورود به تهران در نشست خبری با اشاره به برنامه های خود در سازمان ملل اظهار داشت: مهم ترین مساله ای که امسال در مجمع عمومی سازمان ملل بارز بود، حقانیت جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر زورگویی آمریکا بود.

وی افزود: تاکید شد که آمریکا مسیر یک جانبه گرایی را در پیش گرفته و به مقررات بین المللی بی تفاوت است. این چیزی نبود که صرفا ما بخواهیم بگوییم، دیگران هم با لحن های مختلف این مساله را بیان کردند.

روحانی تصریح کرد: به نظر من آمریکایی ها از این مجمع عمومی هیچ دستاوردی نداشتند؛ حتی ترامپ وقتی از دولت دو ساله خود تعریف کرد، همه سالن به حرفش خندید و همه رسانه های آمریکایی این موضوع را تحقیر دولت و ملت آمریکا توصیف کردند.

رئیس جمهور گفت: ما توانستیم مواضع خود را به طور صریح بیان کنیم. این مواضع، مواضع رهبر انقلاب، ملت و کل نظام است. ما در چارچوب مقررات بین المللی عمل می‌کنیم اما آن ها قانون را زیر پا گذاشتند؛ بسیار جالب است فردی سران کشورها را در شورای امنیت دعوت می کند که خودش مصوبه این شورا را زیر پا گذاشته است.

روحانی با اشاره به جلسه ویژه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ابتدا گفته شد که موضوع این جلسه، درباره ایران است؛ بعدا گفتند موضوع دیگری است؛ آنچه هدف این جلسه بود، دقیقا عکس آن نتیجه گرفته شد.

وی افزود: اولا موضوع جلسه، اصلا درباره ایران نبود و به قول خودشان خلع سلاح های کشتار جمعی بود؛ ثانیا این جلسه به حمایت قاطع اعضا از برجام تبدیل شد و ترامپ در این جلسه تنها ماند.

روحانی درباره جلسه مشترک وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۴ گفت: وزرای خارجه ۵ کشور، مباحث و مذاکرات خوبی داشتند و بیانیه خوب و قاطعی هم دادند؛ ۵ کشور تعهد خود برای عمل به برجام را اعلام کردند؛ همچنین اعلام کردند که ساز و کار ایجاد یک کانال ویژه بانکی برای رابطه با ایران تعیین شود؛ خانم موگرینی رسما اعلام کرد که این ساز و کار قبل از ماه نوامبر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که با سران کشورهای مختلف داشتیم، موضوعات منطقه ای، برجام و روابط تجاری دو جانبه بحث شد. همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی تصریح کردند که به تحریم های آمریکا پایبند نیستند و می خواهند با ایران کار کنند.

رئیس جمهور افزود: با رئیس بین المللی المپیک هم بحث شد و وی از حرکت بسیار خوب ورزش در ایران و مخصوصا از حرکت بانوان ما بسیار متعجب بود.

روحانی افزود: دبیرکل سازمان ملل در دیداری که داشتیم اعلام کرد ما قاطعانه پشت سر برجام هستیم و از برجام حمایت می کنیم و تاکید کرد که حرکت آمریکا خلاف بوده است.

وی ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل نسبت به فعالیت های منطقه ای ایران و همکاری هایی که ما با سازمان ملل درباره سوریه و یمن داریم، بسیار خرسند بود. امروز در جهان به جز یکی دو کشور، هیچ کسی پشت سر آمریکا نیست و یک انزوای تاریخی و سیاسی کم نظیر برای آمریکا پیش آمده است.

رئیس جمهور گفت: همچنین برای ملت ایران هم ره آوردی داشتیم؛ توانستیم یک اثر تاریخی که مربوط به ۲ هزار و ۵۰۰ سال پیش می شود را با انجام یک کار حقوقی بسیار قوی، باز پس بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی