English

سرلشکر صفوی:

ترامپ با اغلب کشورهای جهان سر جنگ دارد/ مردم دنیا منطق رئیس‌جمهور ایران و آمریکا را کنار یکدیگر می‌گذارند

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: ترامپ با اغلب کشورهای جهان سر جنگ دارد و در برابر آنان از حربه تهدید و تحریم استفاده می‌کند.

ترامپ با اغلب کشورهای جهان سر جنگ دارد/ مردم دنیا منطق رئیس‌جمهور ایران و آمریکا را کنار یکدیگر می‌گذارند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا در همایش طلایه‌داران و پیشکسوتان دفاع‌مقدس، گفت: مواضع زورگویانه و دروغ‌های بزرگ دونالد ترامپ در سخنرانی اخیرش در سازمان ملل او را مورد تمسخر روسای جمهور، نخست‌وزیران و مسئولان مجمع عمومی سازمان ملل قرار داد که نشان از افول اعتبار بین‌المللی و حیثیت آمریکا دارد. پس از سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا، شاهد بازتاب این سخنرانی در رسانه‌های مختلف جهان بودیم که ترامپ را به‌عنوان فردی تجاوزگر و تروریست اقتصادی معرفی کردند، به ‌طوری که رسانه آمریکایی نیز وی را به‌عنوان کسی که مواضع متناقض دارد، مورد خطاب قرار داد.

وی با بیان این‌که «امروز زمان آن رسیده که یک ائتلاف جهانی علیه مواضع تهدیدآمیز و تحریم‌های آمریکایی شکل گیرد» خاطرنشان‌کرد: ترامپ با اغلب کشورهای جهان سر جنگ دارد و در برابر آنان از حربه تهدید و تحریم استفاده می‌کند.

وی با اشاره به این‌که«بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، مردم دنیا منطق رئیس‌جمهور ایران و آمریکا را کنار یکدیگر می‌گذارند»، تصریح‌ کرد: قطعا در این شرایط جهانیان مظلومیت مردم ایران را به خوبی درک می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان این‌که «با پیروزی انقلاب اسلامی شوک بزرگی به جهان قدرت وارد شد»، خاطرنشان‌ کرد: در آن برهه یک نظام جدید سیاسی با شعار پیشرفت، آبادانی، مبارزه با ظلم و فساد در جهان شکل گرفته بود که دشمن برای مقابله با این انقلاب پس از مدتی، جنگی به جهت براندازی به راه انداخت که هشت سال به طول انجامید اما درسی که در این نبرد نابرابر نصیب ایران شد حلال مشکلات امروز کشور نیز به‌شمار می‌آید که باید از آن بهره برد.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی، صدام بیش از 65 میلیارد دلار هزینه کرد و حدود 90 میلیارد دلار وام نیز از دو کشور عربستان و کویت گرفت؛ اما در جبهه ایران، همه رزمندگان با توقع بسیار پایین فقط به فکر پیروزی در جنگ بودند و این یک شاخصه مهم در پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله به‌شمار می‌آید. امروز رئیس‌جمهور آمریکا با راه‌اندازی جنگ اقتصادی، تحریم و عملیات روانی، خود را ارباب جهان معرفی می‌کند و همه ملت‌ها را بر پذیرش این تفکر تحت فشار قرار داده است تا این کشور به‌عنوان تنها ابرقدرت جهان معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع‌مقدس، فضای حاکم در دو بخش عمومی و فرهنگی فضای ایثارگری بود، زیرا همگان به دنبال کسب پیروزی در میدان جنگ نابرابر بودند. همه قوای سه‌گانه زیر لوای امام راحل فعالیت می‌کردند، زیرا طبق قانون اساسی نیروهای مسلح باید با وحدت و انسجام تحت فرمان ولی‌فقیه فعالیت کنند. با فرمان مقام معظم رهبری، سه قوه باید در کنار یکدیگر و با محوریت شخص رئیس‌جمهور با داشتن برنامه راهبردی، اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند اما آیا در شرایط کنونی کشور راهبرد اقتصادی سرریز حجم عظیمی از نقدینگی به جامعه است؟

صفوی گفت: کدام عقل سلیمی اجازه ورود حجم عظیمی از نقدینگی را به بازار می‌دهد، آیا این راهبرد اقتصادی درست بوده؟ امروز وجود یک راهبرد اقتصادی یک ضرورت مهم است که کنار چنین راهبردی همراهی مردم با اقتصاد مقاومتی، اعمال صرفه‌جویی، خرید بر حسب نیاز از جمله عوامل کمک‌رسان در عبور کشور از وضعیت فعلی کشور است.

وی تصریح کرد: استفاده از فناوری‌ها در جنگ اقتصادی مهم و ضروری است، اما باید گفت اقتصاد مقاومتی زمانی موفق خواهد شد که مردمی باشد؛ در حال حاضر بیش از 80 درصد اقتصاد کشور در بخش دولتی متمرکز شده و این در حالی است که برای بهبود وضعیت اقتصادی باید سهم بخش خصوصی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی