English

واکنش سیاسی حمله تروریستی به رئیس جمهور در سازمان ملل ارجاع شده است

مهدی محمدی کارشناس سیاسی، حسین اکبری کارشناس غرب آسیا و نقوی حسینی عضو شورای امنیت ملی مجلس در گفتگوی ویژه خبری به بررسی و تحلیل حمله تروریستی اهواز پرداختند.

واکنش سیاسی حمله تروریستی به رئیس جمهور در سازمان ملل ارجاع شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مهدی محمدی کارشناس سیاسی در تحلیل حمله تروریستی روز شنبه اهواز در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: داعش ارتباطی با این گروه تروریستی نداشته و رقابتی بین گروه های تروریستی برای پذیرش مسئولیت ترور وجود دارد.

وی افزود: هدف اسرائیل جلوگیری از شکست کمتر در برابر جمهوری ایران در منطقه است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در چهار و پنج ماه گذشته مکان استقرار دقیق تروریست ها در خاورمیانه مشخص شده و درمورد طراحی و مسئول ترور اهواز نباید به آدرس های غلط توجه کرد و تا چند روز آینده ممکن است گروه های دیگر هم بخواهند مسئولیت ترور اهواز را بر عهده بگیرند.

محمدی تاکید کرد: منشا اصلی حادثه آمریکاست و آنطور که امروز حضرت آقا فرمودند نمی توان به طور دقیق نظر داد.

حسین اکبری کارشناس غرب اسیا در ادامه با بیان مطالبی به برنامه و هزینه های ترامپ از آغاز روی کار آمدن پرداخت وی گفت: این اقدام و حمایت ها موضوع جدیدی نیست و امروز که ترامپ  کشورهای دیگر همه توان را هزینه می کنند برای توسعه تروریست در خاورمیانه نشانگر مقابله با شکست های پیاپی آنهاست.

وی همچنین گفت: ضربه ای که داعش از جمهوری اسلامی در منطقه خورد به نوعی طبیعی است که بخواهند جبران کنند و آمریکا هم تلاش می کند که اسم داعش را حفظ کند.

محمدی همچنین در ادامه بحث به هدف گذاری روانی اشاره کرد و افزود: آمریکا تلاش کردند بیش از آنچه هزینه می کنند نتیجه بگیرند و از نظر واقعی دشمن خیلی توانمند نیست و گزینه هایی که در اختیار ترامپ است بیش از گزینه هایی که در اختیار اوباما بود نیست و این گزینه ها چه بسا ارزش خود را از دست داده است.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: ترور در ۳۱ شهریور و تحریم در ۱۳ آبان جنگ روانی و ایجاد نا امنی است و واکنش های روانی را هدف قرار می دهد.

محمدی تاکید کرد: دولت آمریکا در حال حاضر صرفا ابزار روانی را در مقابل با ایران در اختیار دارد و رویکردهای دولت اوباما با هدف گرفتن آرامش مردم ایران اهداف خود را پیش می برد.

وی خاطر نشان کرد: بررسی شورای امنیت ملی آمریکا نیروهای عملیاتی هستند و نه استراتژیک و فاقد ذهن راهبردی هستند.

اکبری در ادامه یارآور شد: اماراتی ها نمی دانند راهبردشان در منطقه چیست؟ علیرغم هدف مشترک با عربستان در یمن با اختلاف جدی مواجه هستند و از آنجایی که هر دو در زمین غرب بازی می کنند در بحث ایران هم صرفاً بازی گر هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: حجم مبادلات اقتصادی امارات با ایران بیش از هر کشور دیگری در همسایگی کشورمان است و این میزان از خصومت امارات نشان می دهد حتی منافع اقتصادی خود را درنظر ندارد.

نقوی حسینی عضو شورای امنیت ملی مجلس نیز در ارتباط تلفنی اظهار کرد: روز یکشنبه کمیسیون با نیروهای امنیتی، نظامی و امنیتی ابعاد نظامی و امنیتی را مورد بررسی در کمیسیون قرار داد.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی مورد حمایت عربستان و امارات و منطقه هستند مورد بررسی قرار گرفتند همچنین کاستی های تامین امنیت مراسم رژه اهواز نیز بررسی شد.

نقوی حسینی در توضیح فعالیت سیاسی ایران پس از حمله تروریستی اهواز بیان کرد: برخوردهای لازم به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل متحد ارجاع شده که کشورهای دنیا حضور دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه