English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

گلایه محمد هاشمی از عدم توجه به خدمات آیت الله هاشمی

محمد هاشمی با بیان اینکه جو سانسور مبنی بر حذف نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در صدا و سیما وجود دارد، گفت: صدا و سیما در هفته دولت از مرحوم هاشمی و خدمات ایشان یاد نمی کند، گویا ایشان وجود خارجی نداشت.

گلایه محمد هاشمی از عدم توجه به خدمات آیت الله هاشمی

محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به راه اندازی و احداث خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: اینکه این خانه موزه بتواند حق مطلب را در مورد شخصیت ایشان ادا کند، به ویژه اینکه مرحوم هاشمی بخشی از تاریخ انقلاب و نهضت هستند، به طور قطع نمی تواند کافی و کامل باشد.

وی ادامه داد: نیاز است فیلم ها، سریال ها، کتاب ها و نوشته ها در مورد شخصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی تولید شود و موزه در یک حدی می تواند زندگی ایشان را معرفی کند.

برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که آیا کتابخانه ای به نام و با آثار ایشان نامگذاری و یا افتتاح خواهد شد؟ گفت: اگر موقعیتی باشد، بله کتابخانه ای به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی ایجاد می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مدتی است نسبت به مرحوم هاشمی حساسیت بسیاری است که اسم ایشان فراموش شود و صدا و سیما با این عظمت در هفته دولت کلامی از مرحوم هاشمی مطرح نمی کند و در روزهای آتی هفته دفاع مقدس است و نامی از مرحوم هاشمی اعلام نمی شود و یاد نمی کنند.

محمد هاشمی افزود: در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در این مناسبت مهم ملی هم یادی از مرحوم هاشمی نمی کنند. انگار ایشان وجود خارجی نداشته و با این جو سانسور و اراده سیاسی که می خواهد آقای هاشمی را فراموش کنند، من احتمال نمی دهم کسی بیاید و بخواهد یک کتابخانه را به نام آیت الله هاشمی راه اندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: ما از نظر خانوادگی و به عنوان همراهان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هر اقدامی که بتواند به حفظ نام ایشان کمک کند و گوشه ای از خدمات مرحوم هاشمی را به نسل آینده معرفی کند، استقبال می کنیم و این موزه که از خانه ایشان افتتاح شده گوشه ناچیزی از کارنامه عملکرد ایشان است.

برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که آیا مرحوم آیت الله هاشمی شاگردانی را تربیت کردند؟ گفت: به آن معنا شاگردی تربیت شده مرحوم هاشمی نیست چرا که مکتبی نداشتند. اما میراث فکری آقای هاشمی در آثار متعددی ضبط شده، 51 جلد تفسیر قرآن را از خود به جای گذاشتند و در خطبه های نماز جمعه، سخنرانی های قبل از دستور مجلس، سخنرانی ها متعدد و موارد بیشمار دیگری از نوشته های ایشان در تاریخ ثبت شده است.

وی همچنین بیان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی می توانند از آثار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای معرفی بهتر انقلاب اسلامی استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه