English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با موج؛

وزیر صنعت آتش هم باشد نمی تواند کاری انجام دهد/صنعت با شریعتمداری راکد است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این موضوع که آقای شریعتمداری وزیر صنعت در حوزه بازرگانی موفق بوده است، گفت: وزیر صنعت در حوزه صنعت نمی تواند توفیق چندانی کسب کند و من جز مخالفان او بودم و او تا کنون نتوانسته برنامه ارائه شده در زمان رای اعتماد را اجرا کند.

وزیر صنعت آتش هم باشد نمی تواند کاری انجام دهد/صنعت با شریعتمداری راکد است

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ضمن یادآوری این مهم که آقای شریعتمداری در حوزه بازرگانی فرد موفقی بوده و در حوزه صنعت موفقیت چندانی نداشته است، بیان کرد: ایشان نمی تواند در حوزه صنعت چندان توفیقی داشته باشد، تمام تولید کشور دچار رکود شده و با اوضاعی که به وجود آمده، وزیر صنعت آتش هم باشد کاری نمی تواند انجام دهد.

وی گفت: در حال حاضر واردکننده مواد اولیه، مبلغی به عنوان مابه التفاوت ارز پرداخت می کند که همین امر تولید را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مشکین شهر ادامه داد: این دریافت ما به التفاوت ارز را هیات دولت تصویب کرده و وزیر صنعت کاری از دستش بر نمی آید؛ برخی تولیدکنندگان که قطعاتی با ارز 4200 تومانی به کشور وارد کرده اند به دلیل اینکه این قطعات در گمرک مانده است امروز باید ما به التفاوت برای ترخیص کالاهای خود پرداخت کنند که این توان پرداخت را ندارند.

وزیر صنعت را هم عوض می کنیم

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فاتحه صنعت را از امروز باید خواند، وزیر را هم عوض می کنیم و هر وزیری هم بیاید تولید را تغییر نمی دهد.

ملکی خاطر نشان کرد: من با رای اعتماد وزیر صنعت و وزیر اقتصاد مخالفت کردم این دو برنامه های کمی به مجلس ارائه دادند و تا به امروز هیچکدام از برنامه های کمی خود را اجرا نکرده اند و مشخص است که وزیر صنعت نمی تواند برنامه ها را انجام دهد؛ مشکلات در مروادات سیاسی و تصمیماتی است که در سطح کلان اتخاذ می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به وضعیت نامناسب تولید و صنعت پرداخت و اظهار کرد: کشور در حال حاضر در روال عادی نیست و دولت اعلام می کند کسانی که به آنها ارز دولتی تخصیص یافته باید پس دهند و رهبر معظم انقلاب فرمودند که کسانی که ارز دادند متخلف هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما به التفاوت ارز موجب رکود و بیکاری می شود و یارانه تولید هم تا کنون سرنوشت خوبی نداشته است و حلقه های مفقوده در تهیه مواد اولیه و قطعات، وجود دارد و تمام این موارد به رکود در صنعت مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام -واقعا اقاي شريعتمداري همه چي رو ساده گرفتن . از همين مديرايي كه براي واحدهاي كليدي مملكت گذاشتن و اين اختلاس ها و دزدي ها ، متوجه كم كاري و جدي نگرفتن مسايل شد . ايشون فكر ميكنه بياد جلو تلويزيون و يه عذر خواهي از مردم بكنه همه چيز حله . اتفاقا بنظر من اول از همه بايد ايشوون را استيضاح كنن . و يه ادم خبره يه ادم باهوش و بدون رانت و رابطه سر كار گذاشت .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه