English

بازار ثانویه ارز به سمت کاهش قیمت حرکت می کند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سکه‌هایی را که در گذشته با قیمت مشخص پیش‌فروش کرده ایم، به موقع و با همان قیمت تحویل خواهیم داد.

بازار ثانویه ارز به سمت کاهش قیمت حرکت می کند

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی رئیس کل جدید بانک مرکزی ظهر امروز چهارشنبه 24 مرداد و در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار اصلی تعادل‌بخشی به موضوع ارز بر عهده بازار ثانویه است؛ این بازار به تدریج عمق پیدا می کند و قیمت های آن همانگونه که امروز رئیس جمهور اشاره کرد، برای واردکنندگان خیلی قابل قبول نیست، بنابراین به سمت کاهش قیمت حرکت می کند.

 در قیمت‌گذاری دخالت نمی کنیم

وی افزود: ما نیز تأیید می‌کنیم که خود صادرکنندگان باید متوجه شوند که با این قیمت ها ارزشان خریداری نمی شود و باید قیمت های خود را پائین بیاورند. رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ما از اول نیز گفته ایم که در قیمت‌گذاری دخالت نمی کنیم و بازار خودش تصمیم خواهد گرفت.

همتی درخصوص موضوع سکه نیز خاطرنشان کرد: وزن اصلی بازار ما بر روی بازار ثانویه است و در حال حاضر ۹۵ درصد معاملات در این بازار انجام می شود که این موضوع بر روی بحث سکه نیز به تدریج تأثیر خود را خواهد گذاشت. وی در پایان گفت: سکه هایی را که در گذشته با قیمت مشخص پیش‌فروش کرده ایم، به موقع و با همان قیمت تحویل خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه