English

کمال خرازی با نخست وزیر اسپانیا دیدار کرد/ برجام محور اصلی این دیدار

رییس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با وزیر خارجه اسپانیا در خصوص برجام وحفظ منافع ایران به رایزنی پرداختند.

کمال خرازی با نخست وزیر اسپانیا دیدار کرد/ برجام محور اصلی این دیدار

به گزارش خبرگزاری موج، سیدکمال خرازی در ادامه رایزنی با مقامات کشورهای حوزه جنوب اروپا و در دیدار با بوررل وزیر امور خارجه اسپانیا در مورد روابط دوجانبه ایران و اسپانیا، لزوم حفظ منافع ایران در چارچوب توافق برجام و همچنین مسائل خاورمیانه رایزنی و تبادل نظر کرد.

در این دیدار وزیر خارجه اسپانیا ضمن ابراز تأسف از خروج آمریکا از توافق برجام اظهار کرد: این توافق بسیار با ارزش است و باید تلاش کنیم در تعامل با یکدیگر آن را حفظ کنیم.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان نیز در ادامه بیان کرد:  اینک که آمریکا از برجام خارج شده است عملکرد اتحادیه اروپا و نحوه تأمین منافع ایران آزمایشی بسیار مهم است. باید دید اروپا چگونه می تواند منافع ایران را تضمین کند. در غیر اینصورت دلیلی وجود نخواهد داشت که ایران به برجام متعهد باقی بماند.

وزیر خارجه اسپانیا هم در ادامه این گفت‌وگوها گفت: اقدامات موثری از سوی بانک سرمایه گذاری اروپا برای حمایت از شرکت های اروپایی اتخاذ شده و در نشست هفته آینده وزیران خارجه اتحادیه اروپا در این خصوص میان وزرای خارجه رایزنی خواهد شد.

خرازی نیز تأکید کرد که در حال حاضر تنها حمایت از توافق هسته ای و حفظ برجام مطرح نیست بلکه عزت و استقلال اتحادیه اروپا به محک آزمایش گذاشته شده است، مضافا اینکه شکست برجام می تواند بر روی امنیت و ثبات اروپا به عنوان همسایه خاورمیانه تأثیر بگذارد.

در پایان وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به شروع بکار دولت جدید در اسپانیا ابراز امیدواری کرد که در زمان مناسب به تهران سفر داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی