English

روحانی:

جامعه جهانی در مقابل آمریکا ایستادگی کند

رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید اکردیته استونی، گفت: امروز آمریکا قصد دارد قوانین داخلی خود را به دیگر نقاط جهان گسترش دهد که باید جامعه جهانی درمقابل آن ایستادگی کند.

جامعه جهانی در مقابل  آمریکا ایستادگی کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی لمروز سه شنبه 25 اردیبهشت در جریان تقدیم استوار نامه سفیر استونی به بیان توضیحاتی درباره خروج آمریکا از برجام پرداخت.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اکردیته استونی، با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه ایران و استونی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین با استونی است.

رئیس جمهور در این دیدار، رایزنی و همکاری دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی ایران و استونی وجود دارد که باید برای استفاده حداکثری از آنها تلاش بیشتری داشته باشیم.

 هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط دوستانه و همکاری میان ایران و استونی وجود ندارد

روحانی با بیان اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط دوستانه و همکاری میان ایران و استونی وجود ندارد، بر ضرورت تلاش برای گسترش مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری تأکید کرد.

حسن روحانی رییس جمهوری

رئیس جمهور با اشاره به خروج آمریکا از برجام و فرصت کوتاه اروپا برای اعلام موضع روشن و شفاف در قبال آن، گفت: ایران تنها در شرایطی می‌تواند در برجام باقی بماند که به طور کامل از منافع آن بهره‌مند شود.

آمریکا قصد دارد قوانین داخلی خود را به دیگر نقاط جهان گسترش دهد

روحانی افزود: متأسفانه امروز آمریکا قصد دارد در اقدامی بی‌منطق و غیرحقوقی قوانین داخلی خود را به دیگر نقاط جهان گسترش دهد که باید همه کشورها از جمله اتحادیه اروپا در برابر آنها ایستادگی کنند.

«مارین موتوس» سفیر جدید آکردیته استونی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، روابط دو کشور را مثبت دانست و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه مناسبات فی‌مابین، خواستار حضور سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی کشورمان در استونی شد.

سفیر جدید آکردیته استونی همچنین بر اهتمام و تلاش این کشور به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا برای حفاظت و ادامه برجام تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی