English

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با موج:

مردم از رفتار مسئولین سه قوه گله‌مند هستند/مجلس وظیفه سنگین تری از آتش زدن پرچم دارد

کاشانی پور با اشاره به تقاضای مردم در بحث عدالت اجتماعی گفت: مردم از رفتار مسئولین تقنین، اجرا و قضا گله‌مند هستند و می خواهند که سیاست ها در همه حوزه های درست اجرا شود.

مردم از رفتار مسئولین سه قوه گله‌مند هستند/مجلس وظیفه سنگین تری از آتش زدن پرچم دارد

حسین کاشانی پور درباره امکان ادامه برجام پس از خروج آمریکا و شو برجامی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: فارغ از رفتار امروز آمریکا، این کشور به همراه سه کشور اروپایی در روند مذاکرات هم شرایط مشکل سازی را ایجاد می کردند. دو عضو دیگر هم ضمن همراهی با ایران، گاهی در مسیر سیاست های ایالات متحده بودند. 

وی افزود: بنابراین بعد از آزمونی که از سر گذراندیم علی رغم اصراری که آلمان، فرانسه و انگلیس همسو با آمریکا بر تغییر سیاست های منطقه ای ایران و توقف افزایش توانمندی نظامی دارند باید وارد این حوزه ها نشویم. لذا اگر دولت بتواند تضمین های قطعی از اروپا بگیرد که به تعهداتش پای بند است و منافع ایران را لحاظ می کند، برجام ادامه یابد. چرا که تا پیش از این هم اروپا مانند آمریکا تعهداتش را انجام نمی داد برای مثال ما قادر نبودیم با بانک های بزرگ اروپایی روابط مالی داشته باشیم. 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم در این فضا از حقوق قانونی که در حوزه هسته ای داشتیم دفاع کنیم و به خاطر برخی مسائل از آن‌ها کوتاه نیاییم به امید که اروپا برجام را ادامه دهد. ملت ما عزت و پیشرفت را همزمان می خواهد در غیر این صورت ادامه برجام کمترین ارزشی ندارد. 

کاشانی پور در خصوص آتش زدن پرچم آمریکا توسط برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر پرچم آمریکا را آتش می زنند در واقع می خواهند واکنش خود را به مقامات این کشور نشان دهند که پیمان شکن هستند و زورگو. ملت آمریکا هم اگر تعهدی نسبت به پرچمشان دارند باید شرایط کنونی را تغییر دهند. 

وی افزود: با این حال ما انتظار داریم مجلس دست به اقدامات عملی بزند و اگر نمایندگان می خواهند نشان دهند انقلابی هستند باید راهکارهایی برای اقتصاد درون زا، نظارت بر حسن اجرای سیاست های کشور و مقابله با قاچاق ارائه دهند. مردم از رفتار مسئولین در همه حوزه های تقنین، اجرا و قضا گله مند هستند که سیاست ها درست اجرا نمی شود. مجلس ما وظیفه سنگین تری از آتش زدن پرچم دارد. باید با حمایت از تولید ایرانی جلو این حجم از واردات که شامل واردات سنگ پا هم می شود بگیرد. 

کاشانی پور تاکید کرد: مردم متقاضی عدالت اجتماعی هستند اما نمایندگان بحث حقوق های نجومی را مطرح می کنند که در نهایت منجر می شود به قانونی شدن چند برابر بودن حقوق مدیران. باید با شفاف سازی در حوزه اموال و دارایی مسئولین مردم را دلگرم کرد چرا که مردم خودشان انقلابی هستند و مسئولین بهتر است در این حوزه عقب نمانند، نمی‌خواهد جلو بزنند. با این حال من با اصل آتش زدن پرچم به عنوان نماد ظلم مخالفتی ندارد اما هر سخن جا و هر نکته مکانی دارد و باید در جاهای دیگر مردم خودشان این کار را بکنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه