English

رئیس مجلس شورای اسلامی

روابط تجاری ایران و روسیه باید شامل پروژه های بزرگ ملی شود

لاریجانی گفت: باید در خصوص همکاری ها رو به جلو حرکت کرد تا سطح روابط تجاری ایران و روسیه افزایش یابد و همکاری ها شامل پروژه های بزرگ ملی گسترش می یابد.

روابط تجاری ایران و روسیه باید شامل پروژه های بزرگ ملی شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با رئیس دومای روسیه اظهار داشت: به چارچوبی برای همکاری پارلمان ایران و روسیه دست یافته ایم که هدف آن این است که دو کشور در حوزه تجاری، سیاسی و امنیت پایدار همکاری کنند. 

لاریجانی گفت: در خصوص مبارزه با مواد مخدر در روسیه کنفرانسی برگزار شد و کمیته مشترک بین پارلمان ایران و روسیه در حال پیگیری تحقق اهداف است و همچنین در این دیدار مروری داشتیم بر پروژه های اقتصادی دو کشور که تعریف شده است.

وی ادامه داد: باید در خصوص همکاری ها رو به جلو حرکت کرد تا سطح روابط تجاری ایران و روسیه افزایش یابد و همکاری ها شامل پروژه های بزرگ ملی و پروژه ها در استان های مختلف مانند استان های گیلان، مازندران و گلستان که با روسیه قرابت دارند، گسترش می یابد.

رئیس مجلس با قدردانی از حضور رئیس دومای دولتی روسیه و هیات همراه به کشور افزود: در خصوص ارتقاء روابط بخش خصوصی ایران و روسیه گفت وگوهایی انجام شد و در این زمینه اتاق بازرگانی نقش مهمی دارد تا چارچوب های مورد توافق پیگیری شود.

براساس این گزارش ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه در ادامه این نشست خبری گفت: تفاهم نامه همکاری پارلمانی که به امضای رئیس مجلس شورای اسلامی ایران رسید شرایطی را ایجاد می کند که کمیته مشترک پارلمان های ایران و روسیه بتوانند بهتر کار کنند.

رئیس دومای دولتی روسیه ادامه داد: در خصوص اجرای پروژه های مشترک که قبلا در مورد آن رایزنی صورت گرفته مسئولیت داریم. روابط ایران و روسیه در حال توسعه و پویا است که این موضوع نتیجه روابط خوب بین دو رئیس جمهور است و وظیفه دو پارلمان این است که بستر قانونی را برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده فراهم کند.

ویاچسلاو ولودین تصریح کرد: با ایجاد ساختارهای مشترک تعدادی از کارها و وظایف مورد توافق، در حال انجام است و چارچوب ها به درک بهتر کمک می کند، در خصوص مبارزه با تروریسم و مواد مخدر ایران و روسیه می توانند به همدیگر کمک کنند اما اصلی ترین هدف توسعه روابط اقتصادی و همچنین توسعه روابط در سطح استان های دو کشور است و در این رابطه در استان ولگاگراد روسیه درباره نحوه همکاری های بین استانی مذاکراتی انجام شده است.

رئیس دومای دولتی روسیه با تشکر از لاریجانی یادآور شد: در جلسه رؤسای پارلمان ها در سئول با لاریجانی دیداری انجام شد همچنین 5 بار دیگر با رئیس مجلس ایران ملاقات صورت گرفته که بیانگر برخورد صمیمانه و خیلی خوب دکتر لاریجانی است.

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه در پایان افزود: در کنفرانس امنیتی پاکستان، کنفرانس اتحاد بین المجالس سن پترزبورگ و کنفرانس رؤسای پارلمان ها در سئول در مورد گسترش روابط بین دو کشور با  لاریجانی رایزنی ها انجام شده است.

گفتنی است پیش از شروع نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی با ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه، یادداشت تفاهم همکاری پارلمانی به امضای لاریجانی و ویاچسلاو ولودین رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه