English

بیانیه جمنا:

وظیفه اصلی تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بر دوش دولت و مسئولان است

جمنا در بیانیه ای در خصوص حمایت از کالای ایرانی بر وظیفه دولت و مسئولان در بهبود کیفیت کالا و پایان بخشیدن به بازار قاچاق و ورود کالاهای خارجی تاکید کرده است.

وظیفه اصلی تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بر دوش دولت و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)، این تشکل سیاسی در بیانیه ای بر لزوم اجرایی شدن حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نام سال 1397 انتخاب شد، تاکید کرد.

در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شد آمده است: اینک که در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال به راهبردی عملیاتی و اقدامی ریشه ای در جهت حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، فرهنگی مردم و کشور اختصاص یافته و ایشان به منظور عبور کشور از شرایط دشواری که دشمنان ملت ایران از سر استیصال و ناکامی های پی درپی در چهار دهه گذشته طراحی و برنامه ریزی کرده اند، درصدد درانداختن طرحی نو برای نوسازی اقتصاد ایران هستند ضرورت دارد تمامی امکانات و منابع کشور برای تحقق این هدف بسیج شود. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خودشان خطاب به آحاد مردم و مسئولان کشور فرمودند: 'اگر تولید ملی شتاب بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محور قرار دادم برای شعار امسال. شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است. سال حمایت از کالای ایرانی. این فقط مربوط به مسوولان نیست. آحاد ملت همه می توانند در این زمینه کمک بکنند. به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند.'

بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می افزاید:

الف) این جبهه از یکایک شهروندان استقلال خواه کشور به ویژه دلسوزان اسلام و ایران، انقلاب و نظام، مردم و جوانان درخواست می کند تا به شعار امسال به عنوان تکلیفی مذهبی و وظیفه ای ملی نگریسته و از هیچ کوششی در جهت تحقق و ادای آن دریغ نورزند. 

بدون تردید هر ایرانی می تواند با تولید و یا مصرف کالای ایرانی در رونق کسب و کار، گردش کارخانجات، ایجاد اشتغال، کمک به اقتصاد داخلی به عنوانی سربازی تاثیر گذار در مقابله با تحریم های اقتصادی غرب به خصوص آمریکای زیاده طلب ایفای نقش کند. 

ب) گروه های برخوردار و نخبگان فکری و سیاسی، قلم به دستان و تریبون داران جامعه به صورت خاص مخاطب این جبهه بوده و از آن ها تقاضا می شود ضمن بکارگیری تمامی مساعی خویش جهت اصلی کردن این راهبرد و ممانعت از طرح مسائل فرعی و حاشیه ای در راستای تبیین ضرورت مصرف کالاهای ایرانی و نتایج رونق تولید ملی کوشش کنند. ضمن آن که فرهیختگان و متخصصان جوان در رشته های مختلف می توانند با طراحی ایده های نو، ارائه راهکارهای سرمایه گذاری نوین و دانش بنیان، کارآفرینی، خلاقیت و برنامه ریزی به افزایش تولید محصولات ایرانی و بهبود کیفیت کالای ایرانی کمک کنند.

ج) این جبهه از کلیه دولتمردان و مجریان دستگاه های اجرایی نیز می خواهد تا شعار امسال را به عنوان راهبردی بنیادین و عملیاتی جهت حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قلمداد کرده و به منظور تحقق آن در عرصه های مختلف به ویژه تولید محصولات اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی لازم را انجام داده و بر حسن اجرای آن اهتمام ورزند. 

در این بیانیه آمده است: گزارش زمان بندی شده و سریع در این زمینه می تواند در راستای ترغیب مردم به مصرف کالای داخلی و تشویق جوانان به تولید محصول ایرانی کمک کند.

این بیانیه می افزاید: امید است دولت با اهتمام و طراحی لازم در این زمینه بتواند گزارشاتی متفاوت از گذشته در زمینه تحقق شعار سال ارائه و توفیقات خود را با زبان عمل به اطلاع مردم عزیز کشورمان برساند. 

در بیانیه جمنا آمده است: درست است که در عملی ساختن شعار سال نقش مردم هم بسیار مهم است و حمایت مردم از کالای ایرانی و داشتن تعصب روی کالای ایرانی می تواند چرخ های کند اقتصاد را سریعتر به جریان اندازد، ولی اصل موضوع بر دوش دولت و مسوولان است که با حمایت برنامه ریزی شده، هم حمایت واقعی از کالای ایرانی صورت پذیرد و هم به بهبود کیفیت کالاها اهتمام بورزد و هم بازار پر رونق قاچاق و ورود کالاهای خارجی را پایان بخشد، آنگاه می تواند با افتخار و سربلندی گزارش مورد قبول ارائه دهد. بدان امید که به لطف الهی همه با هم با حرکتی جهادی در مسیر حمایت از کالای ایرانی اقدامی موثر داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی