English

نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان در باکو

قرار است وزرای خارجه ایران، ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان برای گفتگو در مورد مسائل مهم منطقه ای با یکدیگر دیدار داشته باشند.

نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان در باکو

به گزارش خبرگزاری موج، المار محمدیاراف گفت: نیمه ماه مارس (24 اسفند) وزرای خارجه جمهوری آذربایجان، ایران، ترکیه و گرجستان در باکو گردهم خواهند آمند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار با لوان ایزوریا وزیر دفاع گرجستان و هیات همراه افزود: این نشست به گسترش همکاری های منطقه ای تحرک خواهد بخشید .

 

محمدیاراف با بیان اینکه ،جمهوری آذربایجان و گرجستان در مسایل منطقه ای موضع یکسان دنبال می کنند، افزود:باکو و تفلیس حامی یکدیگر در مجامع بین المللی هستند و دو کشور در حوزه های اقتصادی ، حمل و نقل و انرژی همکاری ثمربخشی دارند.

لوان ایزوریا نیز ضمن ابراز رضایت از نتایج سفر به جمهوری آذربایجان، دیدار و مذاکرات با الهام علی اف رییس جمهوری این کشور را مفید توصیف کرد . 

وی روابط دوستی و راهبردی گرجستان و جمهوری آذربایجان را برای ثبات منطقه مهم عنوان و خاطرنشان کرد: دو کشور روابط گسترده و برنامه همه جانبه فعالیت در حوزه نظامی دارند . 

در این دیدار همچنین اعلام شد ، همکاری جمهوری آذربایجان و گرجستان در حوزه نظامی و امنیتی به برقراری صلح و ثبات منطقه ای و حفاظت موثر طرح های فراملی انرژی و حمل و نقل در دست اجرای با مشارکت دو کشور ، کمک می کند . 

وزیر دفاع گرجستان روز جمعه در راس هیاتی برای دیدار یک روزه وارد جمهوری آذربایجان شد و در این سفر با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز دیدار کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه