English

برنامه ظریف در دومین روز سفر به بالکان

در دومین مرحله سفر وزیر امورخارجه کشورمان به کشورهای حوزه بالکان, عصر روز سه شنبه ظریف برای انجام دیدار با مقامات بلغارستان وارد صوفیه شد.

برنامه ظریف در دومین روز سفر به بالکان

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف روز دوشنبه ظهر سفر پنج روزه ای را به مقصد چهار کشور حوزه بالکان آغاز کرد. در مرحله اول این سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بلگراد پایتخت صربستان رفت و با نخست وزیر, رئیس جمهور, رئیس پارلمان و چند از وزرای این کشور دیدار و گفتگو کرد. 

در ادامه این سفر, عصر امروز سه شنبه, ظریف در راس هیات سیاسی و اقتصادی وارد صوفیه پایتخت بلغارستان شد و مورد استقبال حسن دوطاقی کاردار ایران در بلغارستان و مقامات بلغار قرار گرفت.

طبق برنامه ریزی انجام شده, قرار است در این سفر یک روزه, ظریف دیدارهای جداگانه ای با رومن رادف رئیس جمهور، بویکو بوریسف نخست وزیر، اکاترینا زاخاریئوا وزیر امور خارجه، ثوتا کارایانچوا رئیس مجلس، و امیل کارانیکولوف وزیر اقتصاد این کشور داشته باشد. 

همچنین همان طور که در صربستان همایشی با حضور ظریف و بخش اقتصادی ایران برگزار شد, در صوفیه نیز فروم اقتصادی به منظور ایجاد همکاری های تجاری و بازرگانی و رفع موانع با مقامات بلغارستان برگزار خواهد شد.  پس از پایان این نشستها, وزیر امور خارجه ایران بلغارستان را به مقصد مقدونیه پایتخت کرواسی ترک می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه