English

پروانه ۵۵ حزب در دولت یازدهم صادر شد/تصویب بودجه ۴ میلیاردی احزاب در بودجه سال جاری

دفتر امور سیاسی وزارت کشور درباره اقدامات این وزرات خانه در حوزه احزاب، گروه ها و انجمن های سیاسی و صنفی توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دفتر امور سیاسی وزارت کشور خطاب به یکی از روزنامه ها در مورد اقدامات این وزارتخانه در خصوص احزاب در چهار سال گذشته جوابیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

گشایش در فضای فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی و اقلیت های دینی در دولت یازدهم در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و در این دوره اقدامات قابل توجه و موثری انجام گرفت که به شکل اجمال مورد اشاره قرار می گیرد.

1- در 4 سال دولت یازدهم با 55 مورد تاسیس و صدور پروانه احزاب و گروه های سیاسی ؛ 395 مورد تاسیس و صدور پروانه و تمدید پروانه انجمن های صنفی تخصصی و کانون های بازنشستگان و 48 مورد تاسیس و صدور پروانه انجمن های اقلیت های دینی موافقت شده است.

2- در راستای توسعه متوازن و اثربخشی احزاب، تسهیل و تمهید تاسیس شعب استانی و دفاتر فرعی احزاب در شهرستان ها پیگیری شد به نحوی که340 مورد دفاتر فرعی احزاب در شهرستانها طی 4 سال اخیر تاسیس گردید.

3- پیگیری برای تخصیص یارانه ویژه احزاب به طور جدی دنبال شده است و در قانون بودجه سالجاری حدود 4 میلیارد تومان به این منظور تصویب شد.

4- تسهیل و مساعدت در برگزاری مجامع عمومی (کنگره سراسری) احزاب به نحوی که در4 سال اخیر بیش از 130 مورد کنگره سراسری احزاب برگزار گردید.

5- تدوین و اجرای شیوه نامه فعالیت جبهه های حزبی در راستای شفاف سازی و قاعده مندنمودن فعالیت های سیاسی از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

6-در راستای تقویت و افزایش تعامل وزارت کشور در ستاد و صف با احزاب ، صدها نشست هم اندیشی با احزاب برگزار شد.

7- احیای فعالیت رسمی خانه احزاب ایران با تلفیق سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقیلن از اقدامات اساسی حوزه احزاب در دولت یازدهم می باشد. ترکیب این نهاد مدنی به عنوان الگوی موفقی از هم زیستی جریان های سیاسی کشور ارزیابی می گردد.همچنین تاکنون شعب استانی خانه احزاب در حدود 10 استان کشور تاسیس گردیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه