English

برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در ژاپن

مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در اقامتگاه سفیر ایران در توکیو برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در ژاپن

به گزارش خبرگزاری موج، در این مراسم تعداد زیادی از نمایندگان شرکت های تجاری، فرهنگی، رسانه ای و همچنین تعدادی از ایرانیان مقیم ژاپن حضور یافتند.. 

سرپرست سفارت ایران در توکیو در در این مراسم سخنانی به سابقه روابط دوستانه بین دو کشور ایران و ژاپن از زمان باستان تا امروز پرداخت. 

'ماشاء الله شاکری' به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه کسب استقلال واقعی سیاسی و برقراری مردم سالاری در زمینه سیاسی و دستاوردهای علمی، اجتماعی و فرهنگی کشور پس از انقلاب اشاره کرد.

وی در ادامه به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه کسب استقلال واقعی سیاسی و برقراری مردم سالاری در زمینه سیاسی و دستاوردهای علمی، اجتماعی و فرهنگی کشور پس از انقلاب پرداخت. 

سرپرست سفارت ایران در توکیو بر پایبندی ایران به تعهداتش اشاره کرد و توافق برجام را نمونه موفقی از دیپلماسی چند جانبه که می تواند الگوی موفقی برای حل بحران های بین المللی باشد تاکید کرد. 

او همچنین بر ضرورت همکاری جمعی برای مبارزه با تروریزم اشاره کرد و حل بحران های منطقه را با مشارکت کشورهای منطقه بدون مداخله قدرت های فرا منطقه ای میسر دانست.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این مراسم ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور و همچنین دیدارهای مقامات عالیرتبه دو کشور گفت 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن و روحانی رئیس جمهور ایران 7 بار و همچنین وزرای خارجه ایران و ژاپن نیز 6 بار در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات داشته اند. 

هورایی افزود اجرای تعهدات ایران در توافق برجام که بارها از سوی سازمان بین المللی انرژی اتمی تائید شده است مورد حمایت ژاپن قرار گرفته است. 

وی روابط دو کشور را رو به رشد خواند و به همکاری های دو کشور در تمام زمینه ها از جمله در زمینه انرژی، پادمان ایمنی هسته ای و فرهنگی اشاره کرد.

وی برپایی سمینارهای ایرانشناسی و باستان شناسی با همکاری سفارت را در راستای شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن ایران خواند و ابراز امیدواری کرد امسال در نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور، این همکاری ها بیش از پیش گسترش یابد.

در این مراسم بعد از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، از مهمانان پذیرایی شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی