English

امیر پوردستان:

هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب‌ آسیا تجزیه کشورهای منطقه بود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب‌آسیا را تجزیه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و وحدت و همدلی جوانان سوریه و عراق مانع رسیدن دشمن به اهداف خود شد.

هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب‌ آسیا تجزیه کشورهای منطقه بود

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا را تشریح کرد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که با عنوان مجاوران کریمه مدافعان عقیده در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) باید الگوی افرادی که می‌خواهند در صفوف یاران امام زمان (عج) باشند، قرار گیرند، اظهار داشت: یاران امام حسین‌(ع) در واقعه کربلا برای شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، از این‌رو نباید هیچ عاملی مانع اراده افرادی که می‌خواهند در صفوف امام زمان‌(عج) قرار گیرند تأثیر بگذارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش حمله کشور عراق در هشت سال دفاع مقدس را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: ملت ایران در این هشت سال به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفت‌ و تا پای جان از دین و خاک کشور خود دفاع کردند.     

در جنگ تحمیلی شرایط ویژه‌ای در جنگ حاکم بود

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی شرایط ویژه‌ای در جنگ حاکم بود، تصریح کرد: در آن زمان هیچ امکاناتی به کشور ایران نمی‌رسید چراکه در آن دوران استکبار جهانی ایران را تحریم کرده بود و همچنین گروهک‌های ضدانقلاب در غرب کشور و گروه‌های تروریستی در داخل کشور فعال بودند.

هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب‌آسیا

امیر پوردستان به حمایت دولت‌های غربی و شرقی از عراق در هشت سال دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: ایران در آن زمان به‌نوعی با چندین کشور در حال جنگ بود و این ایستادگی جوانان انقلابی و دینی به رهبری امام خمینی (ره) بود که توانست در مقابل این کشورها بایستد.

وی تأسیس مدارس وهابیت در جهان را در راستای استراتژی استکبار برای مقابله با شکل‌گیری قطب قدرت در جهان اسلام دانست و ابراز کرد: تأسیس مدارس وهابیت در جهان به‌نوعی برای مقابله با اسلام و مسلمین بود، همچنین هدف لشکرکشی آمریکا در حادثه 11 سپتامبر به غرب آسیا نیز به همین دلیل بود.

دلیل و هدف حمله آمریکا به افغانستان حمله نظامی به ایران بود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش دلیل و هدف حمله آمریکا به افغانستان را حمله نظامی به ایران دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا به بهانه حمله به افغانستان تمام تجهیزات نظامی خود را در این کشور مستقر کرد و می‌خواست در واقع به ایران حمله کند اما وجود مقام معظم رهبری، ملت ولایتمدار و نیروهای مسلح نگذاشت تا نقشه شوم آمریکا به حقیقت پیوسته و عملی شود.

وی با بیان اینکه آمریکا بعد از شکست‌های پی‌درپی در منطقه به راهبرد جدید استفاده از جنگ ترکیبی روی آورده است، عنوان کرد: گروه‌های تکفیری که در واقع تربیت‌شدگان مدارس وهابیت در سراسر جهان هستند، می‌خواستند ایران را نیز درگیر کنند، ازاین‌رو در سال 93 خود را به نزدیکی مرز ایران رساندند اما آمادگی نیروهای مسلح مانع ورود آنان به کشور شد.

هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب‌آسیا تجزیه کشورهای منطقه بود

امیر پوردستان اهداف آمریکا از حضور در منطقه غرب‌آسیا را تجزیه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و وحدت و همدلی جوانان سوریه و عراق مانع رسیدن دشمن به اهداف خود شد.

وی با اشاره به اینکه تمام دولت‌مردان، نیروهای مسلح و والدین باید مواظب جنگ نرم که یکی از برنامه‌های کنونی دشمن است باشند، ابراز کرد: با توجه به اینکه دشمن هزینه‌های زیادی برای برنامه کنونی خود که همان جنگ نرم بوده، انجام داده است به همین دلیل تمام دولتمردان، نیروهای مسلح و والدین باید مراقب این نقشه شوم دشمن باشند.

جنگ اقتصادی را یکی دیگر از راهبردهای دشمن است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جنگ اقتصادی را یکی دیگر از راهبردهای دشمن دانست و بیان کرد: آمریکا در دوره‌های مختلف تحریم‌های بسیار زیادی را علیه ایران وضع کرده اما راه سعادت تبعیت از رهبر انقلاب و حفظ وحدت است، که نمونه‌ای از آن را در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه مشاهده کردیم.

ایران متجاوز نیست

وی با اشاره به اینکه ایران متجاوز نیست، عنوان کرد: اگر دشمن به‌دنبال نقشه‌ای شوم و حمله به کشور ایران باشد در مرحله نخست باید بدانند که نیروهای مسلح غافلگیر نخواهند شد و در مرحله دوم قطعاً در مقابل حمله شاهد پاسخی غافلگیرکننده‌ خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه