English

اگر دشمن خطایی مرتکب شود با پاسخ پشیمان کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد

جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه ملت تمامی امیدشان به نظامیان ارتش و سپاه است که برای امنیت کشور در حال تلاش و کوشش هستند، گفت: ما برای هرگونه مقابله با داعش چه در عراق، چه در سوریه و چه هرجای دیگری آمادگی کامل داریم.

اگر دشمن خطایی مرتکب شود با پاسخ پشیمان کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر احمدرضا پوردستان در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، افزود: باید به نیروهای زیرمجموعه خود شخصیت بدهیم تا آن‌ها رشد کرده و بتوانند برای کشور در تمامی عرصه‌ها مفید واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه بدون شخصیت گذاری و ارزش دادن نمی‌توان کسی را بالا برد، تصریح کرد: فرماندهان باید در جمع یگان‌های خود حاضرشده و باعث انگیزه سربازان، افزایش روحیه و شخصیت گذاری به آن‌ها شوند و با تشویق آن‌ها می‌توانیم سبب رشد و حرکت تمامی سربازان شویم.

جانشین فرماندهی کل ارتش بابیان اینکه تا زمانی که خود فرمانده الگو برای یگانش نباشد نمی‌تواند آن یگان را ارتقا دهد، اضافه کرد: فرمانده باید در تمامی زمینه‌ها ازجمله نظامی، فرهنگی، علمی و اجتماعی خود الگویی برای یگانش باشد.

پوردستان با تأکید بر اینکه باید به سربازان رسیدگی شود، تصریح کرد: مباحث حقوقی، عمومی و تمامی مشکلات سربازان را باید با دقت گوش داد و رسیدگی کرد زیرا آن‌ها آیندگان این سرزمین هستند.

جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به اینکه امروز با اشکال متعددی از تهدید روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: ملت تمامی امیدشان به نظامیان ارتش و سپاه است که برای امنیت کشور در حال تلاش و کوشش هستند.

وی در خصوص فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی، افزود: ممکن است این گروهک‌ها شیطنت بکنند اما ما برای مقابله با هر حرکتی آماده هستیم تا در زمان لازم، کار خود را به شکل صحیح انجام دهیم.

پوردستان با اشاره به اینکه امروز ارتش هم ازلحاظ نیروی انسانی و هم ادوات و تجهیزات نظامی در آمادگی کامل به سر می‌برد، عنوان کرد: تمرینات و تاکتیک‌های مختلف را انجام داده‌ایم و در کنار اشراف اطلاعاتی آماده هستیم به وظایف خود عمل کنیم.

ارتش از قابلیت، استحکام و قابلیت بسیار بالایی برخوردار است

 جانشین فرماندهی کل ارتش در ادامه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل بود، اضافه کرد: حضور نیروی دریایی، رشادت‌های نیروی هوایی و زمینی سبب شد تا حرکت‌های دشمن راه به‌جایی نبرد و نقش ارتش اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ هم وظیفه حراست از مرزهای دریایی، هوایی و زمینی کشور را ارتش به‌خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: باتجربه‌ای که امروز ارتش از جنگ تحمیلی به دست آورده به‌خوبی در حال انجام‌وظیفه خود است.

پوردستان بابیان اینکه امروز در دریا با توجه  به توانمندی که در ساخت تسلیحات و تجهیزات داریم خارج از آب‌های سرزمینی حتی در اقیانوس هند حاضرشده و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذاریم، اظهار کرد: در عرصه هوایی جنگنده‌های بومی ساخته‌شده است، رادارهای تولیدی ساخت داخل به‌گونه‌ای است که در تمامی سطوح هوایی پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارتش از قابلیت، استحکام و قابلیت بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در دفاع از مرزهای گسترده کشور از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم؛ تهدیدها را رصد کرده و متناسب با آن ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های دفاعی را در خود تقویت می‌کند.

پوردستان در خصوص سخنان ترامپ در سازمان ملل نیز اظهار کرد: وظیفه ارتش رصد تهدیدها، اشراف اطلاعاتی در مرزها، منطقه و فرا منطقه است و متناسب با آن باید ظرفیت‌های دفاعی را در خود ایجاد کند و امروز به این مهم رسیده‌ایم و آمادگی انگشت روی ماشه بودن‌ها وجود دارد و اگر دشمن بخواهد خطایی مرتکب شود قطعاً با پاسخ پشیمان کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به حضور نیروهای ارتش و سپاه در عراق و سوریه برای مقابله با گروه‌های تکفیری، تصریح کرد: مسئولیت اصلی با سپاه پاسداران است و ارتش به‌صورت حضور مستشاری بنا بر نیاز در کنار نیروهای سپاه پاسداران حضور دارد و پشتیبانی می‌کند.

پوردستان بابیان اینکه داعش پدیده‌ای است که استکبار جهانی و کشورهای مرتجع در حال حمایتش هستند، خاطرنشان کرد: احساس ما این است که امروز کشورهایی که ایجادکننده داعش هستند به دنبال کشور ثالثی هستند تا داعش را در آن ساکن کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی نظیر افغانستان، لیبی و برخی کشورهای آسیای میانه را برای این کار نامزد کرده‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که محل  داعش بعد از سوریه و عراق، کشور پاکستان باشد زیرا هم داعش حضور دارد، هم بخشی از طالبان بیعت کرده‌اند و هم هزینه‌های سنگینی برای جذب نیرو شده است.

جانشین فرماندهی کل ارتش ادامه داد: ما برای هرگونه مقابله با داعش چه در عراق، چه در سوریه و چه هرجای دیگری آمادگی کامل داریم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه کارگروه‌هایی برای سمت دهی تلاش‌ها ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها در زمینه معیشت، تعالی معنوی و بصیرت و توسعه آمادگی رزمی و توان دفاعی تشکیل‌شده و در حال فعالیت هستند و تمامی ظرفیت‌های ارتش در قالب این سه کارگروه به کار گرفته خواهد شد.

پوردستان با اشاره به اینکه همه‌ساله یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش‌های سالیانه دارند و علاوه بر آن رزمایش‌های تخصصی برگزار می‌کنند، اضافه کرد: در این منطقه‌ای که هستیم رزمایش‌های پهبادی و جنگ الکترونیک برگزارشده و تا پایان سال با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رزمایش ولایت 96 برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی