English

حجت الاسلام علی خمینی:

باید در این دهه بازگشتی به آرمان های انقلاب داشته باشیم

نوه امام (ره) با بیان اینکه مروم خواهان همان آرمان های سال 1357 هستند گفت: باید در این دهه بازگشتی به ارمان های انقلاب داشته باشیم.

باید در این دهه بازگشتی به آرمان های انقلاب داشته باشیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالروز ورود امام خمینی به ایران که در حرم مطهر ایشان برگزار شد، حجت الاسلام سید علی خمینی با اشاره به فرصت دهه فجر برای بازخوانی آرمان های انقلاب گفت: لازم  است هر سال در ایام دهه فجر آرمان ها را مرور کنیم که ملت ایران به چه علت انقلاب کرد. این رمز گرامیداشت دهه فجر است.

 یادگار امام تصریح کرد: باید بدانیم که آرمان ها چه بودند که به مسیر حرکت کنیم. مرده و زنده بودن انقلاب به این است که آیا آرمان های امروزمان همان آرمان های سال 57 است. مردم امروز همان آرمان ها را می خواهند و باید در این دهه بازگشتی به آرمان ها داشته باشم. باید برای نسل جدید روشن کنیم که قله کجاست. امروز دنیا هم تجملات را نمی پسندد و ما اشتباهات 20سال پیش غرب را تکرار می‌کنیم.

وی افزود: یکی از اساسی ترین آرمان های انقلاب، استقلال طلبی بود. در دوره پهلوی باید تحت سلطه شرق یا غرب می بودیم اما امروز جز یک فرد مغرض کسی نمی تواند ادعا کند جمهوری اسلامی استقلال ندارد. در زمان پهلوی مستشاران نظامی خارجی اگر هر کاری می‌کردند کسی نمی‌تواست به آنها چیزی بگوید. اما امروز ما خودمان تصمیم می‌گیریم. اینها برای ما ارزش است.

حجت الاسلام خمینی تاکید کرد: امروز افتخار می‌کنیم به رهبری که وقتی در مجلس خبرگان ریاست جامعه به وی پیشنهاد شد، از سر تواضع دنیا را پس زد. البته اسناد این موضوع وجود داشت و انتشار فیلمی که اخیرا از مجلس خبرگان پخش شد نیز موید این مطلب است.

خطاب اصلی ساده زیستی مسئولین هستند

وی خاطرنشان کرد: یکی از آرمان‌های اساسی ملت ما مبارزه با اشرافیت است. در زمان انقلاب ساده زیستی به‌عنوان یک ارزش مطرح شد. الگوی ما باید امیرالمؤمنین باشد. امیرالمؤمنین از همه ما در حیث قدرت ظاهری جلوتر بود اما زندگی ساده‌ای داشت. ما با این ارزش‌ها انقلاب کردیم. مسئولانی که نمی‌توانید باری از دوش مردم بردارید، لااقل طوری زندگی کنید، که باری بر دوش مردم نگذارید.

حجت‌الاسلام خمینی ادامه داد:هرگاه مشکلی برای حکومت اسلامی پیش آمد، در جنگ و دیگر معضلات اغلب مستضعفین و اقشار متوسط بود که از حکومت دفاع کرد. توصیه به ساده زیستی خطاب به مردم نیست، خطاب اصلی ما به کسانی است که در قدرت و مسئولیت هستند. ما زندگی امام را دیدیم. امام در زندگی خود چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب از ساده زیستی فاصله نگرفت.

نوه امام خمینی تاکید کرد: امام فرمود آن روزی باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم که توجه به مظاهر دنیا پیدا کنیم. گاهی مسئولین به مردم می‌گویند. از مال دنیا بر حذر باشید. مردم ندارند که بخواهند بر حذر باشند.

وی اظهار داشت: ما باید از تبعیض‌ها کم کنیم و مسئولین و مردم در کنار هم باهم حرکت کنند. یکی از خیانت‌های منافقین ترور بزرگان ما بود و موارد امنیتی ایجاد کردند. وگرنه مسئولین ما در بین مردم رفت‌وآمد می‌کردند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه