English

سردار فضلی در نشست خبری:

هدایا و کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه همه دارای شناسنامه هستند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هدایا و کمک های مردمی امروز همه دارای شناسنامه هستند، بعنوان مثال اگر از استان کرمان کانکسی به این مناطق ارسال شده است، مشخص است که امروز در کدام روستا قرار دارد به کدام خانواده اهدا شده است.

هدایا و کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه همه دارای شناسنامه هستند

به گزارش خبرگزاری موج، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضفین از شناسنامه دار شدن هدایا و کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری ارائه عملکرد خدمات عمرانی، پزشکی و فرهنگی این سازمان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی ٣٠٠ روستا به سپاه پاسداران محول شده است، گفت: با محوریت بسیج سازندگی و با مشارکت سپاه های استانی ٣٢ گانه توزیع خدمات صورت می گیرد.

وی افزود: کار اسکان اضطراری شامل چادر، پتو، خوراک و خدمات بهداشتی و درمانی در ٢٨ آبان ماه توسط قرارگاه متمرکز خدمات رسانی بنام قرارگاه شهید جعفری انجام شد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) آمادگی دارد در هر محله ای بازسازی انجام دهد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) آمادگی دارد تا هر محدوده ای را که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعیین کند، کار بازسازی را انجام دهد، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تا کنون ٨٠٠٠ کانکس را ساخته و با انجام کار سکوسازی برای آنها، به مردم تحویل داده است. همچنین برابر تدابیر فرمانده کل سپاه، سپاه های استانی مسئول انتقال کمک های استانی خود بودند و رقابت خوبی هم در امداد رسانی به مردم بین سپاه های استانی برقرار شد.

فرمانده قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، ادامه داد: هدایا و کمک های مردمی امروز همه دارای شناسنامه هستند، بعنوان مثال اگر از استان کرمان کانکسی به این مناطق ارسال شده است، مشخص است که امروز در کدام روستا قرار دارد به کدام خانواده اهدا شده است.

هدایا و کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه

وعده ٤٥ روزه سپاه برای اسکان موقت زلزله زدگان

سردار فضلی با اشاره به وعده ٤٥ روزه سپاه برای اسکان موقت زلزله زدگان، گفت: در روز سی و هشتم از این وعده ٤٥ روزه توانستیم به این وعده عمل کنیم و بیش از ٥٨ هزار نفر را اسکان موقت دهیم که در این راستا ٨٣٠٠ کانکس توسط قرارگاه خاتم و ٥٠٤٦ کانکس از طریق کمک های مردمی تامین شد.

وی افزود: برای ساخت مسکن دائمی نیز اعلام آمادگی کرده ایم که تا به امروز  فقط از طریق سازمان بهزیستی برای ساخت خانه های مددجویان بهزیستی داشتیم و فرآیند آن در بنیاد مسکن در حال طی شدن است اما سرعت آن کند است.

فرآیند هماهنگی ها برای بازسازی و اسکان دائم این مناطق تسریع شود

فرمانده قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با بیان اینکه انتظار داریم فرآیند هماهنگی ها برای بازسازی و اسکان دائم این مناطق زلزله کرمانشاه تسریع شود، خاطرنشان کرد: در بخش هایی بصورت خودجوش ساخت و ساز واحدها انجام شده است و انتظار ما این است که دولت نیز روند این کار را تسریع کند و باز هم آمادگی خود را برای این کار اعلام می کنیم.

سردار فضلی ادامه داد: بعنوان مثال جمع بسیار کثیری از مهندسین برای بررسی و برآورد کار سازندگی اعلام آمادگی کردند اما بخش های مسئول مانند دستگاه های دولتی، بنیاد مسکن و بخش های اجرایی نتوانستند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

وی در پایان و در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از ظرفیت راهیان نور در خدمت رسانی به مناطق زلزله زده، گفت: زیرساخت های راهیان نور در استان های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در طول ایام خدمت رسانی به این مناطق در اختیار قرارگاه خدمت رسانی قرار داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی