English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در موج:

دولت برنامه ای برای بخشش مالیاتی بانک های دولتی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: دولت در خصوص بخشش های مالیاتی بانک های دولتی برنامه ای ندارد.

دولت برنامه ای برای بخشش مالیاتی بانک های دولتی ندارد

احمد انارکی محمدی درباره برنامه دولت برای افزایش سرمایه های بانک های دولتی به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: در لایحه بودجه 97 در این خصوص مطلبی وجود ندارد اما در کلیات لایحه بحث افزایش سرمایه مطرح شده است. بر همین اساس قرار است از محل مابه تفاوت تسهیلات، سرمایه چند بانک دولتی ارتقا یابد که البته هنوز مشخص نیست کدام بانک ها از این مزیت برخوردار خواهند شد و در نهایت این بانک مرکزی است که براساس شاخص عملکرد بانک ها، آنها را انتخاب می کند. 

وی ادامه داد: در همین رابطه برخی از انتشار اوراق خزانه اسلامی برای این منظور سخن گفته اند. اما واقعیت این است که  صرفا یک روش برای افزایش سرمایه بانک ها وجود ندارد هرچند که اوراق خزانه اسلامی یکی از راه های انتفاع رسانی به بانک ها است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص برنامه دولت برای تهاتر کردن بانک های خصوصی به نفع بانک های دولتی اظهار داشت: در رابطه با بانک ها راهی جز این وجود ندارد چون به دولت بدهکار هستند و استفاده از این روش می تواند راهکار مناسبی برای ساماندهی بانک ها باشد. اما من در لایحه بودجه 97 این مساله را ندیدم اما امکان آن هست که در قالب پیشنهاد، دولت به آن توجه کند.

انارکی محمدی همچنین بیان کرد دولت در مورد بخشش های مالیاتی بانک های دولتی هم در لایحه بودجه مطلبی را ذکر نکرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی