English

رئیس مجلس سوریه در کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی:

تفاوتی میان مسلمانان و مسیحیان در سوریه وجود ندارد

رئیس مجلس سوریه با اشاره به همراهی مسلمانان و مسیحیان در کشورش گفت: تفاوتی میان یک مسلمان و مسیحی در سوریه وجود ندارد.

تفاوتی میان مسلمانان و مسیحیان در سوریه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی حموده صباغ گفت: تا زمانی که پرچم صلح در سوریه برافراشته است ما از مبارزه با تروریسم دست بر نمی داریم.برخی از کشورها همواره از اینکه در سوریه صلح برقرار باشد خشمگین می شوند ولی ما نمی گذاریم صلح در سوریه از بین برود.

وی اظهار داشت: تروریست ها به دنبال صلحی هستند که برای سوریه ذلت آور است ولی اسلام مخالف این موضوع است، سوریه باقی می ماند و حقوق حقه ملت خود را حفظ می کند.

رییس مجلس سوریه اضافه کرد: مسلمانان و مسیحیان در سوریه همراه هم هستند و هیچ تفاوتی بین مسلمان سوری و مسیحیان سوری وجود ندارد.

صباغ خاطر نشان کرد: امروز جنگ نابرابری در جریان است، ملت سوریه با فرهنگ بسیار غنی خود همواره توانسته اند در مقابل تروریست ها مقاومت کنند و ما همواره حمایت های مسلمانان دیگر را داشته ایم. ائتلاف میان ایران و سوریه و همپیمانانش باعث شده دستاوردهای خوبی برای سوریه با ارمغان آید و راه برای ما باز شده است.

وی افزود: ما امروز توانسته ایم تروریست ها بیرون کنیم که این نکته بسیار مهمی است. سوریه به رهبری بشاراسد سیاست مقابله و پایان دادن و اشغال، ایجاد وحدت میان همه گروه ها و احترام به انسانیت در مقابله با تفکر تروریسم را اتخاذ کرده است.

حموده صباغ یادآور شد: امروز تروریست ها خود را نابود کرده اند زیرا ملت ما همواره از هویت خود و کشورشان دفاع می کنند. کشتار بعنوان مسئله حرام و مکروه شناخته شده است و ما با هر گونه کشتن وجدان هایی که زنده هستند، مقابله می کنیم. امروز مردم سوریه و عراق فداکاری های زیای انجام داده اند که در تاریخ ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه تروریست ها بعنوان خطر جهانی برای ملت ها هستند، گفت: در این اجلاس همگی باید دست به دست هم دهیم و با اقتدار مقابل تروریست بایستیم و بدانیم تروریسم هیچ رحم و مروتی ندارد.

حموده صباغ تاکید کرد: وظیفه اصلی ما این است که قطعنامه هایی را تصویب کنیم که چهره واقعی تروریسم را نشان دهد زیرا اسلامی حقیقی همواره مخالف تروریسم است. من از رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و مردم ایران به دلیل حمایت های همه جانبه خود از سوریه تشکر می کنم. ایران همیشه ما را به وحدت تشویق کرده است.

رییس مجلس سوریه همچنین از علی لاریجانی رییس مجلس ایران به دلیل حمایتش از مسائل جهان اسلام تشکر کرد.

سیزدهمین کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز گذشته با سخنان رییس جمهوری گشایش یافت.

این کنفرانس عصر امروز با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه