English

لاریجانی در اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی:

اولویت ایران همکاری اقتصادی با کشورهای اسلامی است

رئیس مجلس گفت: باید برای امنیت کشورها زیرساخت های اقتصادی فراهم شود زیرا این امر باعث تعمیق روابط می شود از همین رو اولویت ایران همواری اقتصادی با کشورهای اسلامی است.

اولویت ایران همکاری اقتصادی با کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علی لاریجانی در بیستمین نشست کمیته عمومی اتحادیه مجالس سازمان کشورهای اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است گفت: مساله قدس یکی از مسائل مهم کشورهای اسلامی به شمار می رود و در سال های اخیر توطئه های زیادی در خصوص آن شکل گرفته است. 

وی افزود: عراق و سوریه چند سال درگیر مشکلات تروریستی بودند و این فرصتی برای رژیم صهیونیستی به وجود که با آمریکایی ها گامی رو به جلو برداشته و قدس شریف را از مرکزیت امر برای فلسطین درآورد. اما هوشیاری سیاسی کشورهای اسلامی باعث موضع گیری سریع آن ها شد و حال نباید اجازه دهیم مظلومیت ملت فلسطین مضاعف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بین المجالس صدای امت اسلامی است و انتظار می رود مسائل مهم سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشورهای اسلامی در آن مورد بررسی قرار گیرد چرا که یکی از ارکان فکری که باعث جمع شدن ما در بین المجالس شده است مسائل توسعه اقتصادی بود.

لاریجانی تاکید کرد: منابع انرژی، نیروی متخصص، امکانات کشاورزی و معدنی به وفور در کشورهای اسلامی موجود است که باید ساز وکارهایی طراحی شود که مصالح دولت ها به همکاری اقتصادی با یکدیگر گره بخورد که در حال حاضر این مصالح قدری از هم دور است و از ظرفیت ها به درستی استفاده نمی شود.  

وی افزود: باید برای امنیت کشورها زیرساخت های اقتصادی فراهم شود زیرا این امر باعث عمیق تر شدن روابط می شود. در این راستا اولویت جمهوری اسلامی همکاری اقتصادی با کشورهای اسلامی است که باید ظرفیت های کشورهای مختلف جفت و جور شده و اعضای اتحادیه بین المجالس نیز در همین رابطه حرکت کنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: ایران برای مبارزه با تروریسم حاضر خواهد بود، زیرا اقدامات تروریستی علاوه بر مشکلات امنیتی، برای جهان اسلامی نیز مشکل آفرین است. تروریست ها مهاجرت می کنند و مادامی که برخی کشورها از تروریست حمایت می کنند این ماجرای غم انگیز ادامه دارد. جریان تروریستی علی رغم شکست در عراق و سوریه ادامه خواهد یافت و کشورهای اسلامی برای مبارزه با آن باید ید واحد باشند.

لاریجانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران که تجربیات زیادی در مبارزه با تروریسم دارد، با کشورهای اسلامی همکاری می کند تا لکه تروریست ها از دامان جهان اسلامی پاک شود. امیدواریم این کنفرانس باعث سمت گیری آینده نگرانه ای مخصوصاً در زمینه اقتصادی باشد، هر چقدر کشورهای اسلامی متفرق باشند، دشمنان از این فاصله سوءاستفاده می کنند.

وی یادآور شد: در سال های اخیر شاهد اختلافاتی بین کشورهای اسلامی بوده ایم که اگر در فرصتی مناسب این اختلافات حل می شد نتایج مطلوبی به دست می آمد، ولی دیگر کشورها به این موضوعات ورود پیدا کرده و فاصله ها را تشدید کردند. من تاسف خود را از حرف های نسنجیده رئیس جمهور آمریکا اعلام می کنم، زیرا با لسان تحقیرآمیز درخصوص سایر کشورها سخن گفته است و این ادبیات را می توان توحش مدرن نامید که به جای احترام از ادبیات سیاسی خارج شده و با ادبیاتی تحقیرآمیز نسبت به سایر کشورها موضع گیری می کند.

رئیس مجلس تاکید کرد: اینگونه حرف زدن ها تحریک آمیز خواهد بود و سبب عصبانیت ملت ها می شود و ما کشورهای اسلامی باید چنین ادبیاتی را تقبیح کنیم، اینگونه اظهارنظر ها چه درخصوص کشورهای آفریقایی چه غیرآفریقایی شکاف ها را افزایش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه