English

رئیس مجلس اعلای عراق در نشست خبری مشترک با ولایتی:

مقطع کنونی تجزیه عراق به ضرر آمریکا بود/ آمریکا به دنبال تجزیه سوریه و جدا کردن منطقه کردنشین آن است

رئیس مجلس اعلای عراق با بیان اینکه مقطع کنونی تجزیه عراق به ضرر آمریکا بود، گفت: امروز آمریکا به دنبال تجزیه سوریه و جدا کردن منطقه کردنشین آن کشور است.

مقطع کنونی تجزیه عراق به ضرر آمریکا بود/ آمریکا به دنبال تجزیه سوریه و جدا کردن منطقه کردنشین آن است

به گزارش خبرگزاری موج، همام حمودی رئیس مجلس اعلای عراق پس از دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست خبری مشترک اظهار کرد: در دیدار خود پیروزیهای اخیر را مورد بحث قرار دادیم و همینطور در خصوص اوضاع منطقه گفتگو کردیم، البته در خصوص نقش ایران در قبال بحث قدس و سیاست آمریکا نسبت به آن گفتگو داشتیم.

حمودی در خصوص انتخابات پیش روی مجلس عراق افزود: ائتلاف ملی عراق در جلسه اخیر خود در خصوص مشکلات انتخابات گفتگو های خوبی را داشته و ما تلاش داریم طبق قانون اساسی این مسائل دنبال شود ، البته باید مطابق با زمان بندی خودش پیش رود.

همام حمودی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع شما در قبال این مسئله که آمریکایی ها قصد جداسازی منطقه کردستان سوریه را دارند، چیست، گفت: آمریکایی ها پیشتر هم می خواستند عراق را تجزیه کنند اما با توجه به اینکه در آن بازه زمانی که بحث همه پرسی و استقلال منطقه اقلیم کردستان مطرح شد، تروریست ها در آن کشور بودند از این مسئله صرفنظر کردند.

رئیس مجلس اعلای عراق تصریح کرد: نظر آمریکایی ها بر این بود که عراق را به سه قسمت شیعه، کرد و سنی تقسیم کنند که به این خواسته خود نرسیدند؛ چرا که به تصور آنها در آن مقطع زمانی تجزیه عراق به ضرر آمریکا بود، بنابراین آنها تصمیم گرفتند این خواسته خود را به تاخیر بیندازند.

وی در پایان افزود: آمریکایی ها همچنین به دنبال تجزیه سوریه و جداکردن منطقه کردنشین آن کشور هستند و از آنجا که می خواهند در خصوص آینده سوریه اعمال نظر کنند، این مسئله را به جد پیگیر هستند اما همان طور که در عراق هم موفق به این کار نشده اند، در خصوص سوریه هم موفق نخواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه