English

حجت الاسلام خمینی:

از بین بردن امید باعث بروز خشونت در جامعه می شود

حجت الاسلام خمینی با اشاره به نقش رسانه ملی در ایجاد امید در میان مردم گفت: از بین رفتن امید باعث بروز خشونت در جامعه می شود.

از بین بردن امید باعث بروز خشونت در جامعه می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم اولین سالگرد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: یکسال از فراغ هاشمی گذشت و حوادث بزرگی را هم پشت سر گذاشتیم. برای صحبت پیرامون او نیازمند احاطه کامل بر شخصیتش است. در سال های اخیر ارتباطی میان من و ایشان ایجاد شده بود و هفته ای دست کم یکبار توفیق دیدارش را داشتم.  در تمام انتخابات هایی از سال 84 تا 92 با ایشان بودم. 

وی ادامه داد: نمی توان هاشمی را در یک صفت خلاصه کرد اما یکی از ویژگی های ممتاز او داشتن امید بود و تحت هیچ شرایطی امید به آینده را از دست نمی داد. این امید سه منشا داشت: یکی خوشبینی به خدا بود که در امام هم من آن را می دیدم. من یکی دوبار او را فقط مضطرب دیدم یکی روز 15 خرداد سال 84 بود. که البته چند ساعتی بیشتر طول نکشید. 

 خمینی تاکید کرد: اطمینان به فهم مردم از دومین عامل امیدواری او بود. هاشمی رفسنجانی بر این باور بود که نمی شود همیشه مردم را گول زد. سومین عامل اعتماد به روش خودش بود. شاید هیچ سیاستمداری نباشد که به اندازه هاشمی از او مطلب در اختیار باشد. این سه عامل در کنار هم باعث سه نتیجه گیری شده بود که راه ما درست است، مجموعه جامعه اشتباه نمی کند و خداوند وعده نصرت داده است. 

وی تصریح کرد: اگر امید نباشد یا رخوت حاکم می شود و یا به خشونت و شورش منتهی می شود پمپاژ ناامیدی که در جامعه شد باعث این حوادث اخیر شد. اگر جامعه به آینده خود امیدوار باشد به خشونت دست نمی زند. برای وجود امید در جامعه مردم باید احساس کنند که آنچه انتخاب کردند قابل تحقق است و موانعی بر سر راهش نیست. اینکه توسط رسانه ها ناامیدی پمپاژ نشود و جامعه وضع خوبش را احساس کند. 

یادگار امام خاطر نشان کرد: هاشمی بحث رفاه و سازندگی، عفاف و کفاف از شروط حیات یک جامعه می دانست. از جمله عوامل ذهنی برای وجود امید جامعه، وجود کانون هایی که مردم آنها را سکانداران مقاطع بحرانی بدانند. هاشمی رفسنجانی یک امیدواری بود که برای جامعه هم مایه امید بود. دوست و دشمن اذعان داشتند در شرایط توفانی وجود هاشمی یک لنگر اطمینان زا است. 

حجت الاسلام خمینی افزود: هاشمی از میان ما رفته اما امید از جامعه ما نباید برود. بالاترین کانون امید ما امام بود و امروز هم رهبری یکی از بزرگترین کانون های امید است. درس هاشمی برای فردای ما استمرار امید و حسن اعتماد به خدا است و به آنچه می اندیشید که به آن اعتماد داشته باشیم. جامعه ما روزهای بزرگی پیشرو دارد و درس هاشمی این است که نباید خود را دید و اگر لازم شد هرچه داریم فدا کنیم اماامیدمان را از دست ندهیم. رسانه ها به خصوص رسانه ملی بیش از همه وظیفه دارند امیدافزا باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه