English

دهقان در دومین کنفرانس امنیتی تهران:

دست یابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه تحقق پیدا نمی‌کند، مگر با فهم مشترک

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دست یابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه تحقق پیدا نمی‌کند، مگر با فهم مشترک از تهدیدات و مشارکت و دستیابی به راه حل هایی که مانع از بروز و ظهور اهداف غیر مطلوب شود.

دست یابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه تحقق پیدا نمی‌کند، مگر با فهم مشترک

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین دهقان طی سخنانی در آغاز نشست همکاری های دفاعی و امنیتی در غرب آسیا گفت: امیدوارم که این نشست یک مقدمه برای دست یابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه باشد و این امر تحقق پیدا نمی‌کند، مگر با فهم مشترک از تهدیدات و مشارکت و دستیابی به راه حل هایی که مانع از بروز و ظهور اهداف غیر مطلوب شود.

امنیت یک امر پیوسته است

وی افزود: این زمینه باید با کمترین هزینه فراهم و فضایی آماده شود که در صورت بروز تهدید با آن مواجه قاطع داشته باشیم و امروز باور همه ما این است که امنیت یک امر پیوسته است.باید توجه کنیم که اینگونه نیست که اگر در یک واحد سیاسی، اتفاقی افتاد تاثیری بر سایر واحدها نگذارد یا اگر آن واحد بخواهد امنیتی را برای خود حفظ کند که به قیمت زیر سوال بردن امنیت دیگران باشد و یک فضای فرسایشی که خود موجب ناامنی است برای ایجاد مسابقه تسلیحاتی و زمینه ای برای حضور نیروهای فرامنطقه ای به وجود آورد که حضورشان نشان داده که موجب آسیب می شود، این به نفع همه خواهد بود.

دهقان تاکید کرد: پس باید دقت کنیم و با رصد تمامی فعالیت ها و شناسایی دقیق فضا و نیز توجه به وضعیت کشورهایی که حاکمیت قوی ندارند فضایی برای امنیت و ثبات به وجود آوریم تا ملتها بتوانند به سطح بالایی از آرامش و امنیت دست پیدا کنند.

وزیر سابق دفاع اظهار امیدواری کرد: امیدوارم به زبانی مشترک و دستیابی به فهمی واحد از واقعیت های منطقه برسیم و این کنفرانس مقدمه ای برای بهتر شدن وضعیت منطقه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه