English

رئیس قوه قضائیه در دیدار خانواده شهدا و جانبازان ایلام:

توانایی نیروی نظامی و علمی ایران بر کسی پوشیده نیست/ تاثیر ایران بسیار فراتر از موضوع نظامی است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت بی بدیلی در منظقه تبدیل شده است، گفت: امروز توانایی نیروی نظامی و علمی جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

توانایی نیروی نظامی و علمی ایران بر کسی پوشیده نیست/ تاثیر ایران بسیار فراتر از موضوع نظامی است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و روسای عشایر ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: امروز انقلاب و نظام اسلامی نقش بی بدیلی در منطقه دارد و هیچ کشور و مقامی توان انکار این نقش را ندارد. جمهوری اسلامی در معادلات بین المللی نقش اساسی پیدا کرده و این موضوع مورد اذعان همه است.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: جمهوری اسلامی به قدرت بی بدیلی در منظقه تبدیل شده است. امروز توانایی نیروی نظامی و علمی جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست. تاثیر جمهوری اسلامی بسیار فرارتر از موضوع نظامی آن است. جمهوری اسلامی در کشور عراق به دعوت سران این کشور حضور یافته و در سوریه نیز این چنین است. جمهوری اسلامی در قلوب مردم است، آن‌ها جمهوری اسلامی را ناجی می‌دانند به عنوان مثال در موضوع برخورد با داعش.

ایران به قطب علمی تبدیل شده است

آملی لاریجانی ادامه داد: در زمینه علمی جمهوری اسلامی به قطب علمی تبدیل شده است. دستاوردهای علمی نشانگر پیشرفت در حوزه علمی است. این پیشرفت‌های علمی و سیاسی و نظامی از کجا پدید آمده است؟ جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی بی بدیل پدید آورده و البته از روز اول مورد هجمه ها بوده است. شما شاهد این هجمه‌ها از بیرون و درون بودید.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: تحلیل کنیم که نظام جمهوری اسلامی چگونه با این همه فشار و دشمنی مقتدرتر از همیشه در منطقه ایستاده است؟ هر کسی که اندک توجهی داشته باشد مطمئن است یکی از قوی ترین دلایل این اقتدار حضور شهیدان است. استان ایلام از این جهت دارای برجستگی است، استان ایلام در خط مقدم جبهه برای دفاع از این سرزمین برجسته است، مقوله شهادت مفهومی والاتر از دفاع از سرزمین دارد، این مفهوم شاید برای ما تا حدی مجهول است چه برسد برای دنیای سلطه، آن‌ها نمی‌توانند این مقوله را فهم کنند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: آنچه امروز جمهوری اسلامی دارد و بدست آورده به برکت خون شهداست. این مسئله فراتر از مقوله کشته شدن است، تعابیر قرآنی در اینباره بسیار تامل برانگیز است. این را هم بگویم که قرآن را باید به عنوان کتابی که از باطن هستی جوشیده و توسط عالی ترین روح عالمی به ما رسیده نگاه کرد. در آیات متعددی مساله شهادت مطرح شده، در موضوع شهادت حق تعالی خریدار مومنین شده، مال و جان آن‌ها را خریداری کرده که در عوض آن بهشت است. خداوند وقتی می‌فرماید فوز عظیم باید دید این سعادت عظیم چیست؟ در آیه‌ای  می‌فرماید خداوند راضی شده از کسانی و آن افراد از خداوند راضی شدند، پس آن فوز عظیم شهادت است؟

وی ادامه داد: آن فوز عظیم درجه ای است که انسان از خداوند و خداوند از انسان راضی شود، این خود مقام عجیبی است، این که انسان به حالی برسد که به آنچه از خدا می رسد راضی باشد، این خود مقامی است، خدا یک لفظ و صورت نیست، خدا آن حقیقت تمام و بدون هیچ نقص است، این تنها حقیقت عظیم از ما راضی شود، خود آثاری دارد.

آملی لاریجانی گفت: فرموده‌اند که هر کس به رضایت من عمل کند سه خصلت را با او همراه می کنم؛ شکری را به او معرفی می‌کنم که هیچ جهل در آن نیست و یک یادی را همراه او می‌کنم که هیچ فراموشی در آن نیست و محبتی در قلب او قرار می دهم که محبت هیچ مخلوقی را به جای محبت من قرار ندهد.

وی افزود: اگر کسی به مقام رضایت از خدا رسید و خدا را راضی کرد هم او خدا را دوست می‌دارد و هم محبوب خداوند می شود و خدا می فرماید چشم قلب او را به جلال خود باز می‌کنم و در تاریکی شب و روشنایی روز با او مناجات می کنم. در جایی دیگر می فرماید چشم دلش را باز می کنم، او با قلبش می شنود، با قلبش به جلال و عظمت من نگاه می کند و این مقام کسانی است که به مقام رضایت رسیدند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: شهادت یعنی گذشت از امیال که یک مقوله معنوی است، این مقوله معنوی است که بنیان انقلاب و نظام اسلامی بود و این است که فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی پرتوپراکنی می کند. این است که بچه های حزب الله مانند پروانه با قلب شان به دور مقام معظم رهبری می گردند، این شهادت است که سلطه نمی تواند آن را درک کند.

آملی لاریجانی اضافه کرد: اینکه خداوند در قرآن می فرمایند شهدا زنده اند و در پیشگاه حق تعالی رزق و روزی می خورند معنایش چیست؟ آیا معنایش یک رزق و روزی مجازی است؟ یا اینکه شهید به معنای واقعی زنده است؟ حقیقت ایمان واقعی در آنجا معنا پیدا می‌کند که فرد در مقام عمل وارد مجاهده در راه حق تعالی می شود و از جان و مال خود می گذرد و در راه حق تعالی ایمان خودشان را نشان می دهند. اینها همان خصوصیات شهداست که می توان نتیجه گرفت شهدا ایمان واقعی داشته اند که از همه چیزشان گذشته اند.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفم که با این همه اهمیت موضوع شهادت مواجه بودیم با اینکه عده ایی در یک زمانی تلاش کردند این فرهنگ را کم‌رنگ کرده و فرهنگ شهید و شهادت را به گوشه ایی بکشانند و نمی دانستند که آن چیزی که ارتقا و پیشرفت ما را تضمین می کند همین فرهنگ ایثار و شهادت است. یکی از راه های پاسداشت خون شهدا، تکریم خانواده محترم شهداست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه