English

روحانی در دیدار با خانواده شهید ژرژ کشیش هارطون:

مسیحیان خسارات فراوانی در عراق، سوریه و لبنان از تروریست‌ها متحمل شدند

رئیس جمهور گفت: مسیحیان خسارات فراوانی در عراق، سوریه و لبنان از تروریست‌ها متحمل شدند و برای مسلمانان هم همین شرایط حاکم بود. لذا تروریست‌ها شرایطی بوجود آورند که سرنوشت مسلمانان و مسیحیان را هر چه بیشتر به هم گره زدند.

مسیحیان خسارات فراوانی در عراق، سوریه و لبنان از تروریست‌ها متحمل شدند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آستانه میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال 2018 میلادی، در فضایی صمیمی با خانواده شهید ارمنی «ژرژ کشیش هارطون» دیدار و گفت وگو کرد.

روحانی در این دیدار با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) به همه بشریت، اظهار داشت: امیدوارم شخصیت و آموزه‌های حضرت مسیح (ع) بتواند انسان‌ها را به سمت صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز سوق دهد.

رئیس‌جمهور با تجلیل از صبر و فداکاری والدین شهیدان والامقام کشورمان تصریح کرد: همه مردم ایران پاسدار خون شهدای عزیز هستند؛ شهدایی که با نثار جان از سرزمین ایران دفاع کردند.

در سرزمین ایران همه ادیان و مذاهب و قومیت‌های مختلف در شادی و غم در کنار یکدیگرند

روحانی با بیان اینکه در سرزمین ایران همه ادیان و مذاهب و قومیت‌های مختلف در شادی و غم در کنار یکدیگرند، اظهار داشت: ملت ما همواره در کنار هم بوده و خواهند بود.

وی در ادامه به شرایط مسیحیان در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: مسیحیان خسارات فراوانی در عراق، سوریه و لبنان از تروریست‌ها متحمل شدند و برای مسلمانان هم همین شرایط حاکم بود. لذا تروریست‌ها شرایطی بوجود آورند که سرنوشت مسلمانان و مسیحیان را هر چه بیشتر به هم گره زدند و در چنین شرایطی ضرورت دارد، بیش از پیش همدیگر را یاری کنیم.

در این دیدار مادر شهید ژرژ کشیش هارطون و خواهران این شهید گرانقدر با ابراز خرسندی و خوشحالی از دیدار با روحانی خاطراتی از شهید خود بیان کردند.

شهید ژرژ کشیش هارطون در سال 1367 و در سن 26 سالگی در منطقه گیلان غرب و عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی روحانی به خانواده این شهید والامقام تقدیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه