English

همه انقلاب و تلاش مردم برای این بود که مردم می‌گفتند ما رعیت نیستیم

رییس جمهور با تاکید بر اجرای منشور حقوق شهروندی تصریح کرد که همه انقلاب و تلاش مردم برای این بود که مردم می‌گفتند ما رعیت نیستیم و شهروندیم.

همه انقلاب و تلاش مردم برای این بود که مردم می‌گفتند ما رعیت نیستیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی طی سخنانی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی ، گفت: در دولت یازدهم طرح تحول سلامت، موضوع سیاست خارجی و برجام، فضای مجازی و نیز حقوق شهروندی برای ما بسیار اهمیت داشت.

در 100 روز اول دولت یازدهم همزمان سایت حقوق شهروندی باز شد

وی افزود: در 100 روز اول دولت یازدهم همزمان سایت حقوق شهروندی باز شد و پیش‌نویس حقوق شهروندی در اختیار مردم قرار گرفت و بسیاری از اساتید بزرگ، محققین و دانشمندان و هنرمندان اظهارنظر کردند و چند بار اصلاح شد. حدود هشت جلسه بنده گذاشتم و نتیجه آن منشور حقوق شهروندی بود که در 22 فصل و 120 ماده تنظیم شد و در آذر ماه سال گذشته رونمایی و منتشر شد.

 یکی از اهداف بلند ما، اجرای منشور است

روحانی تصریح کرد: برخی در رسانه‌ها گفتند  تبلیغات انتخاباتی است  و منشور هم مانند خیلی از چیزها فراموش می‌شود ولی من همان روز منشور در همین مکان حدود یک سال پیش اعلام کردم و گفتم که یکی از اهداف بلند ما، اجرای منشور است.

منشور حقوق شهروندی تبلیغات انتخاباتی نیست

رییس‌جمهور با طرح این سوال که انقلاب برای چه بود؟ گفت: در طول 110 این همه مبارزه برای چه بوده است، در یک کلمه می‌توان گفت مردم می‌خواستند به حقوق مادی، معنوی، اجتماعی و فردی خود برسند. چرا مردم در انتخابات شرکت می‌کنند؟ چرا نقد می‌کنند؟ برای این است که به حق‌شان برسند. در واقع دستیابی به حقوق مسلم انسان‌ها اعم از عمومی، انسانی، ملی و بشر و نیز شهروندی از جمله حقوق انسان‌هاست.

وی با طرح این سوال که حقوق شهروندی چیست؟ بیان کرد: یعنی از زمان انقلاب مشروطه به این سمت ملت گفتند ما نمی‌خواهیم رعیت باشیم. همه انقلاب و تلاش مردم برای این بود که مردم می‌گفتند ما رعیت نیستیم و شهروندیم.

پیش از سخنان رییس جمهور در اجلاس حقوق شهروندی  تعدادی از اعضای کابینه به ارایه گزارش در حوزه حقوق شهروندی زیر مجموعه خود در حضور رییس جمهور پرداختند.

این خبر تکمیل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه