English

پزشکیان در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دریایی:

مجلس نگاه ویژه ای به صنایع دریایی دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نگاه ویژه ای به صنایع دریایی دارد و باید تلاش کنیم تا از مزیت‌های موجود استفاده کنیم.

مجلس نگاه ویژه ای به صنایع دریایی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود پزشکیان ضمن افتتاح و بازدید از نمایشگاه توانمندیهای صنایع دریایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توانمندی ها و دستاوردهای قابل توجهی در زمینه صنایع دریایی کشور وجود دارد و کمیسیون صنایع مجلس هم بارها از این توانمندی‌ها بازدید کردند و این نشان می دهد که مجلس نگاه ویژه‌ای به این مسئله دارد.

وی افزود: صنایع دریایی و بستری که در دریا وجود دارد بسیار بزرگ است و می تواند برای کشور امتیاز بزرگی باشد حتی کشورهایی که دسترسی به صنایع دریایی ندارند، تلاش می کنند تا آب راهه ای را داشته باشند و از طریق دریا حمل و نقل خود را انجام دهند.

بیش از 90 درصد حمل و نقل دنیا از طریق دریا انجام می شود

نایب رئیس مجلس همچنین بیان کرد: براساس اطلاعات موجود بیش از 90 درصد حمل و نقل دنیا از طریق دریا انجام می شود و کشور ما از نظر فوق الجیشی مسیر مناسبی برای مراودات دریایی است و جایگاه بسیار ارزشمندی دارد لذا باید تلاش کنیم تا از این مزیت استفاده کنیم و نگاه به توانمندی های دریایی می تواند نکته مثبتی برای برون رفت از مشکلات باشد.

پزشکیان در رابطه با تدابیر مجلس برای جلوگیری از واردات به ویژه در حوزه دریایی به ویژه اینکه مجلس مصوبه‌ای برای ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، داشته است، گفت: کمیسیون صنایع مجلس به جد پیگیر این مسئله است تا عدم هماهنگی را برطرف کرده و راه حلی برای آن پیدا کند البته نه تنها درصنایع دریایی بلکه در اکثر صنایع هم این مشکلات را داریم لذا باید به تولیدات داخلی با توجه به سیاست هایی که رهبری فرمودند نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در پایان در خصوص وضعیت شورای عالی دریایی هم اظهار کرد: کارگروهی در کمیسیون صنایع این مسئله را پیگیری می کند و امیدواریم آنچه به نفع کشور  و عدم  وابستگی است اتفاق افتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه