English

لاریجانی پیش از ترک تهران به مقصد اسلام آباد:

مبارزه قدرت های بزرگ با تروریسم آن چیزی نیست که ادعا می کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوابق امر در گذشته نشان می دهد که مبارزه قدرتهای بزرگ با تروریسم آن چیزی نیست که ادعا می کنند؛ آنها ادعا می کنند اما گامی برنمی دارند، لذا باید بر روی عناصر منطقه ای تکیه و تاکید کرد.

مبارزه قدرت های بزرگ با تروریسم آن چیزی نیست که ادعا می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز و قبل از ترک تهران به مقصد اسلام آباد پاکستان برای حضور در کنفرانس«چالش های مقابله با تروریسم» در گفتگو با شبکه خبر سیما اظهار داشت: مسئله تروریسم در منطقه خاتمه نیافته، هرچند داعش از بین رفته است.

وی ادامه داد: جنس این تروریست ها از نوع مهاجر است، لذا می توانند در کشورهای دیگر نیز سر باز کنند، لذا حساسیت کشورهای منطقه در این زمینه قابل توجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر، سوابق امر در گذشته نشان می دهد که مبارزه قدرت های بزرگ با تروریسم آن چیزی نیست که ادعا می کنند؛ آنها ادعا می کنند اما گامی برنمی دارند، لذا باید بر روی عناصر منطقه ای تکیه و تاکید کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: شاید این روش نوینی باشد که کشورهای منطقه بنشینند و راه حلی برای مبارزه با چالش هایی از جمله تروریسم بیابند.

هدف اصلی نشست یافتن راه حل هایی برای مبارزه با تروریسم است

وی با اشاره به ابراز علاقه مندی روسیه و پاکستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه برای تشکیل این نشست گفت: در این نشست چین، روسیه، ترکیه، ایران، افغانستان و پاکستان حضور خواهند یافت و هدف اصلی نشست نیز یافتن راه حل هایی برای مبارزه با تروریسم و پیگیری آن در مجاری مختلف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل این کار مثبت است، ادامه داد: رویکرد کشورها برای مبارزه با تروریسم به سمت منطقه برگشته، در قضیه عراق و سوریه نیز کشورهای دیگر چندان کمکی نکرده اند و این کشورهای منطقه بودند که به حل مسئله کمک کردند.

لاریجانی در همین رابطه افزود: پاکستان در این زمینه قرابت زیادی با ما دارد و روسها نیز از گذشته برای مبارزه با تروریسم کمک کرده اند و ترکیه نیز در یکی دو سال اخیر وارد این عرصه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاس همچنین نشست های دو جانبه ای با هدف بررسی راه های گسترش روابط اقتصادی با دیگر میهمانان خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه