English

دلفی برنامه کاری عراقچی در پاریس را تشریح کرد

سفیر کشورمان در پاریس گفت: عراقچی در سفر دو روزه خود به پاریس علاوه بر دبیرکل وزارت خارجه فرانسه با سایر مقامات وزارت خارجه این کشور دیدار خواهد داشت.

دلفی برنامه کاری عراقچی در پاریس را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالقاسم دلفی با اشاره به برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه در سطح معاونین وزرای دو کشور که قرار است امروز در پاریس برگزار شود، گفت: به همین مناسبت آقای عباس عراقچی در راس هیات سیاسی امروز وارد پاریس شد.

وی در گفت‌وگو با رادیو خاطرنشان کرد: آقای عراقچی با موریس گوردو مونتاین دبیرکل وزارت خارجه فرانسه مذاکره خواهد داشت که گفت‌وگوهای آنها شامل روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

دلفی ادامه داد: مذاکرات مونتاین و عراقچی در خصوص روابط دوجانبه پیرامون مسائل مربوط به روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، همکاری‌های دانشگاهی و علمی بین دو کشور خواهد بود. همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خصوصا برجام و نقش فرانسه در اجرای هر چه بهتر برجام مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

 گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه تا به حال سه دوره انجام شده است

سفیر کشورمان در فرانسه با بیان اینکه گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه تا به حال سه دوره انجام شده است، افزود: این دور یعنی دور چهارم در سطح معاونان وزیر خارجه انجام می‌شود. به دنبال مذاکرات تهران منتظر سفر آقای لودریان وزیر خارجه فرانسه هستیم که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد.

وی گفت: آقای عراقچی در طول اقامت دو روزه خود در پاریس علاوه بر دیدار با دبیرکل وزارت خارجه این کشور با سایر مقامات وزارت خارجه فرانسه و مسوولان کاخ الیزه و همچنین مشاور دیپلماتیک مکرون گفت‌وگو خواهد داشت و مسائل مورد علاقه هر دو طرف را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

دلفی با اشاره به برنامه‌های پنج‌شنبه عباس عراقچی در پاریس، خاطرنشان کرد: معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه با حضور در انستیتوی فرانسوی روابط بین‌الملل دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را در خصوص تحولات بین‌المللی، منطقه‌ای و دوجانبه مطرح خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه