English

لاریجانی:

ایران از مقاومت فلسطین حمایت سیاسی، مالی و نظامی می کند

رئیس مجلس با اشاره به اصیل بودن مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی گفت: ایران ابایی ندارد از اینکه بگوید از نیروی مقاومت فلسطین حمایت سیاسی، مالی و نظامی می کند.

ایران از مقاومت فلسطین حمایت سیاسی، مالی و نظامی می کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، علی لاریجانی در نشست تروئیکای روئسای مجالس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی گفت: چرا در این شرایط امریکا  تصمیم به انتقال سفارتش به قدس گرفته است؟ در این نشست کشورهای عربی و اسلامی واکنش خودشان را نسبت به این تصمیم غلط نشان دادند. دشمن اگر گاهی کارهایی می کند می تواند ختم به خیر شود. آنها می خواستند مساله فلسطین فراموش شود اما امروز مساله اول جهان اسلام فلسطین شده است.

وی افزود: در سه دهه اخیر با پدیده تروریسم در منطقه خاورمیانه مواجه بودیم. در سالهای اخیر زاد و ولد جریان تروریسم بسیار زیاد شد. این بدون حمایت کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه امکان پذیر نبود. زمانی که وزیر دفاع عراق به ایران امده بود گفت تجهیزات نظامی داعش 27 میلیارد دلار است. این تجهیزات که از کره مریخ نیامده است. یکی از نامزدهای انتخاباتی امریکا هم علنا گفت که داعش را امریکا به وجود اورده است. البته ما از قبل این اطلاعات را داشتیم. 

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: نقطه مشترک تروریستها با کمک امریکا، ایجاد آشفتگی در جهان اسلام بود. مساله تروریسم و صهیونیسم دو روی یک سکه هستند. وقتی کشورهای عراق و سوریه با کمک بقیه کشورها ضربه ای به تروریسم زدند صهیونیستها به کمک برخی کشورها مساله کردستان عراق را ایجاد کردند. پس از حل این موضوع بحث انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی مطرح شد. 

لاریجانی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیستها می خواهند با استفاده از آشفتگی سیاسی آرمان فلسطین را از بین ببرند. ضعفهایی در جهان اسلام وجود داشت که انها چنین تلقی ای کردند. برخی کشورهای منطقه گمان کردند با نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی اوضاعشان بهتر می شوند. ترامپ با ایجاد دشمنی تصنعی در منطقه بسیاری از اموال منطقه را گرفت و در ازای آن دهن کجی به جهان اسلام کرد. آنها میخواهند نشان دهند کشورهای اسلامی وزنی ندارند. اگر کشورهای اسلامی و عربی غیرت خود را نشان دهند آنها جرات انجام چنین کار را نمی کردند. 

آنها تلقی کردند این اعتراضات بعد مدتی خاموش می شود. این ما هستیم که باید اشتباهاتشان را نشان دهیم و بفهمانیم ک نمیتوانند با آرمان فلسطین بازی کنند.منابع کشورهلی اسلامی زیاد است. اگراتحادیه بین المجالس تصمیم بگیرد در برابر خطای امریکا واکنش نشان دهد آنها چنین اقدامی انجام نمی دهند. 

وی تاکید کرد: مذاکرات سازش هم نتیجه ای جز عقب نشینی فلسطینی ها نداشت. صهیونیستیها هیچگاه به توافقاتش عمل نکردند. صهیونیستی یک جنگ در لبنان راه انداخت اما شکست خورد در غزه هم همین طور. نقطه آسیب پذیری صهیونیستها در مقاومت فلسطین است و کشورهای اسلامی از این مقاومت حمایت می کنند. ما در پارلمان خود پایتخت فلسطین را قدس اعلام کنیم.ما بازارهای زیادی بین خودمان داریم و میتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. ترامپ نیز باید بداند صحنه کشورهای اسلامی بزن درویی نیست.

لاریجانی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به سمت همه کشورهای اسلامی دست دوستی دراز می کند.  ما دنبال امپراتوری در جهان اسلام نیستیم این یک توهین برای ما است. ایران از همه کشورهای اسلامی حمایت می کند و توصیه می کند بخاطر توهمات راه غلط را انتخاب نکنند. 

وی با اشاره به اصول سیاست خارجی کشورمان گفت: اساس سیاست خارجی ایران رابطه برادرانه و دوستانه با همه کشورهای اسلامی است. ما به دعوت عراق و سوریه در زمان حمله داعش به انها کمک کردیم ما دنبال نفوذ نیستیم. ما ابایی نداریم که بگویم از نیروی مقاومت فلسطین حمایت مالی نظامی و سیاسی می کنیم. چون آن را یک حرکت اصیل می دانیم. ما اگر در یمن کمک نظامی کرده بودیم می گفتیم و ترسی از کسی نداریم. اما ما در یمن دخالتی نداشتیم و نداریم. ما کشوری نیستیم که اگر کمک نظامی کنیم آن را رد کنیم. البته ما کار یمن را غلط می دانیم اما ما کمک نظامی به یمن نکردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی